Ga naar inhoud

Update Ubuntu vanzelf naar een nieuwe versie?


Aanbevolen berichten

Op mijn andere laptop (zie http://www.pc-helpforum.be/f163/hijack-logje-computer-afsluiten-duurt-10-a-41900/) kan ik Ubuntu zonder problemen uitproberen. (Enkel het touchscreen kan ik niet goed afstellen, daar is in windows een apart programma voor, maar ubuntu herkent het scherm ook niet. Dus bij display zegt hij gewoon laptopdisplay. Maar daarvoor moet ik het misschien installeren?)

Speccy:

http://speccy.piriform.com/results/LEMIQCrL6WwbeFPTnnpGi4d

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Aangezien je Windows 7 kan draaien, zou Ubuntu 12.04 ook nog moeten lukken.

Als het gebruik van een live-cd problemen geeft, is dit vaak te wijten aan de grafische kaart. Ik heb even wat opgezocht en de kaart die jij gebruikt, durft wel eens problemen opleveren.

Op deze website worden wat tips gegeven. Ik beschik niet over dezelfde configuratie en kan dus ook niet bevestigen of deze methodes werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha ik heb iets gevonden: [ubuntu] Help me please am trying to install Ubuntu 10.10 - Ubuntu Forums

Maar ze verwijzen er naar een pagina met nomodeset en kernel boot options: [sOLVED] How to set NOMODESET and other kernel boot options in grub2 - Ubuntu Forums . Ik zie ook stukken code staan, waar ik niet veel van begrijp..

Ik zal maar eens proberen.

---------- Post toegevoegd om 21:34 ---------- Vorige post was om 21:31 ----------

Aahja juist :[ubuntu] NVIDIA GeForce 8200M G - Ubuntu Forums

Het ligt dus inderdaad aan de grafische kaart, maar ik kan toch geen driver downloaden in windows terwijl de kaart daar wel werkt. Dat gaat toch vechten met mekaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen installatieschijf dus ik heb het iso bestand gedownload. Opstartherstel meldt mij ieder keer dat de computer niet kan worden hersteld.

Systeemherstel zei dat de 1ste keer ook, de 2de keer zei hij dat het gelukt was. toen ik echter op opnieuw opstarten drukte starte het opstartherstel terug op met de melding dat de computer niet kan worden hersteld.

Geheugencontrole deed ook niets.

Ik blijf proberen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Ubuntu 60 gig gegeven en er bleef 99 over voor de rest.

Als ik dus nu de linux uitprobeer zie ik 3 verschillende devices:

-Door systeem gereserveerd: met een map boot en system volume information

-100 GB file system met daarin mijn oude bestanden

-58 GB file system met daar linux mappen in, bv selinux, het zijn in totaal 20 mappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.