Ga naar inhoud

Update Ubuntu vanzelf naar een nieuwe versie?


Aanbevolen berichten

Nee, Ubuntu kan ik niet opstarten zonder de cd.

Ik stuur dit berichtje nu op de laptop in kwestie via windows 7 ultimate ;)

Ik heb dus 2 partities: ik heb ultimate op de 99 Gig gezet, maar er is nu maar 9 gig vrij. Echter staat er in c een map windows.old (read only) die meer dan 30 Gig (het bleef maar stijgen) in beslag neemt.

Kan ik nu Ubuntu op die andere partitie installeren zonder alles opnieuw te beleven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

In een van je vorige berichten zei je dat je Ubuntu een ruimte op de harde schijf had toegewezen. Maar het is blijkbaar niet geïnstalleerd. Klopt dit, want ik begin in de war te geraken ;-).

Als het lukt om nu toch op te starten via de cd, kan je dan even Gparted openen. Normaal staat dit standaard op de live-cd. Je kan hiermee een grafisch overzicht krijgen van de partities op je computer. Maak hier even een screenshot van en plaats het in je volgende bericht. Je zal het screenshot dan wel moeten posten vanop de live-cd, want eens je deze afsluit zal het screenshot ook verdwenen zijn.

een je een korte handleiding voor het gebruik van Gparted.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ubuntu had de schijf inderdaad opgedeeld, en had er ook al ubuntu-mappen ingezet, maar ik kon het niet opstarten zonder de cd-rom te hebben.

Voor een screenshot met gparted is het te laat. Ik heb in windows computer-management de opdelingen ongedaan gemaakt (buiten een opdeling van 100 MB genaamd: door systeem gereserveerd, die ik niet kan verwijderen om een of andere duistere reden).post-32021-1417704849,7037_thumb.jpg

Ik weet niet zeker hoelang die map er al staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.