Ga naar inhoud

Abnormaal hoge ping van 950 ms op Dell inspiron 1564 van het jaar 2010


Aanbevolen berichten

Bedankt Kweezie wabbit voor de verduidelijking, stelt me alvast helemaal gerust :)

Ik heb de bestanden gemaakt en hieronder in bijlage toegevoegd. Het lijkt mij duidelijk dat mijn laptop toch wel echt raar doet (het maken van de txt files ging ook vele malen sneller op de normale laptop dan op mijn vertraagde laptop...)

[ATTACH]17683[/ATTACH]

[ATTACH]17684[/ATTACH]

[ATTACH]17685[/ATTACH]

[ATTACH]17686[/ATTACH]

ping1_trage laptop.txt

ping2_Normale laptop.txt

tracert1_trage laptop.txt

tracert2_Normale laptop.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij opvalt is dat beide pc's een verschillend IP vinden voor google.be :hmmmm:

Doe eens het volgende op de trage pc.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Tik in: ipconfig /flushdns en druk op Enter.

Typ ping google.be > c:\ping2.txt en druk enter

Typ tracert google.be > c:\tracert2.txt en druk enter

Post de resultaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sites als google, facebook en dergelijke werken aan een aanvaardbare snelheid. Sites van kranten zoals hln.be, standaard.be, tijd.be zijn een hel om te laden (duurt 20 sec en meer). Ik heb daar eens de ping van proberen te meten en het geeft bij allemaal de melding: "time-out bij opdracht". Ook als ik nytimes.com probeer is dit hetzelfde :D

Op speedtest.net is mijn algemene ping nog steeds 1820 ms..

post-32620-1417704853,8814_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit de logjes van bericht #11 blijkt dat je gebruik maakt van een VPN verbinding van de Ugent, althans zo vermoeden we.

Als dit het geval is kan je best eens controleren als deze niet als standaardverbinding is ingesteld. We zijn ons er van bewust dat voor speciale gevallen (zoals kot/homes) zo'n verbinding noodzakelijk is, maar ze kan wel de snelheid uit je browser halen. Wanneer je dus thuis of elders surft maak je hier best geen gebruik van.

aangepast door Mako
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja vpn is van Ugent, heb ik nodig omdat ik soms articles moet opzoeken voor mijn thesis :)

Maar dit staat niet constant aan en vermindert de snelheid ook niet echt.

Ik ga het hierbij laten, de tip om de google dns servers te gebruiken heeft mij vooruit geholpen en kga hiermee verder werkentot na de examens. Dan formatteer ik mijn dell inspiron eens.

Bedankt voor alle hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.