Ga naar inhoud

PC upgraden


wo0dy

Aanbevolen berichten

Hey iedereen,

ik heb onlangs een topic geopend om een nieuwe (tweedehands)pc aan te schaffen. Dit heb ik echter niet gedaan omdat ik m'n geld voor andere zaken nodig heb, en deze (oudere) pc eigenlijk wel nog meegaat.

Nu zou ik toch een klein beetje willen upgraden, vandaar dat ik een nieuw topic open.

Onderstaand heb ik een rapportje van Everest toegevoegd. Nu zou ik graag het volgende doen:

- nieuw moederbord kopen (met meer geheugen)

- nieuwe videokaart kopen

Nu ben ik geen expert ter zake, die twee zaken aansluiten in m'n kast moet wel lukken, maar zijn er nog andere dingen waarmee ik rekening moet houden? Nu zit er bv een geluidskaart onboard, maar kan dit ook op mijn nieuwe moederbord? En iemand een idee wat voor moederbord en videokaart ik zou kopen? Dit moet absoluut niet het snelste zijn. Eventueel een Wireless LAN kaart wil ik ook wel aanschaffen.

Alvast bedankt!

[ATTACH]17833[/ATTACH]

Report.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegenwoordig zijn de onboard geluidkaart van prima kwaliteit.

Maar je hebt een oude computer en de kans dat je een voeding hebt van 300 watt is vrij groot.

Dat dien je na te kijken.

Aan welk budget had je gedacht?

Wou je zelf in mekaar steken?

Moet er ook Windows 7 bij zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad een voeding van 300W.

Budget is zo klein mogelijk, was eigenlijk eerst van plan enkel nieuw geheugen te kopen (2 latjes van 1G), maar als ik voor een 100 euro een nieuwer moederbord en videokaart kan kopen, wil ik dit ook wel doen.

En ik zou het inderdaad zelf ineen steken. Windows 7 hoeft er nog niet bij, maar moet wel kunnen draaien erop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een goede doch eenvoudige =1&product[364199]=1&product[80156]=1&product[403160]=1&product[410215]=1"]samenstelling gedaan op basis van i3 - 2100 - 3,1 Ghz

4 Gb geheugen

1 Gb videokaart - 128 bit - GDDR3

300 watt voeding is te weinig en dus een nieuwe voeding 430 watt

Je kan ook zonder videokaart doen want de moederbord heeft onboard Intel HD Graphics 3000 videokaart mits uw voeding extra 8 pins voedingskabel heeft. In dat geval moet je geen nieuwe voeding kopen met deze =1&product[364199]=1&product[80156]=1"]samenstelling zonder videokaart en voeding.

De moederbord heeft een uitstekende geluidkaart.

Wilt je meer uithalen dan deze =1&product[364212]=1&product[409338]=1&product[349249]=1&product[405776]=1"]samenstelling op basis van i5-2500 - 3,3 Ghz

8 Gb geheugen

1 Gb videokaart - 256 bit - GDDR5

Nieuwe voeding 600 watt.

Opgelet: op de moederbord past geen IDE harddisk want er zijn geen IDE poorten.

Dus enkel Sata harddisk.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de moeite stegisoft, maar dit vind ik een beetje te veel geld. Ik vraag me ook af of het nodig is dat ik een nieuwe processor aanschaf. Zou het eventueel kunnen om een nieuw moederbord, voeding, videokaart en geheugen te kopen? Of is het moeilijk om zelf de voeding te installeren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het nog te veel stegisoft. Begrijp ook wel dat het niet veel goedkoper kan natuurlijk.

Maar het is nu eenmaal iets waar ik niet veel geld wil aan uitgeven.

Ik denk dat ik gewoon nieuw geheugen ga kopen 2x1Gb. Volgens mij zou dat ook al een stuk moeten schelen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier wel nog een pci expresscard usb 3 liggen, die ik dan eventueel zou gebruiken.

In die laatste samenstelling zit geen videokaart bij? Terwijl ik denk dat dat toch één van de tragere onderdelen is in mijn pc nu? Soms bij het bekijken van filmpjes merk ik dat het beeld achter loopt op het geluid.

En is het noodzakelijk een nieuwe processor aan te schaffen? Da's blijkbaar het duurste onderdeel, en misschien kan ik nog wel ff voort met mijn huidige.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De samenstelling van bericht 8 kan je perfect filmpjes kijken.

Alleen games gaat niet goed maar voor de rest prima.

Je kan later nog altijd videokaart kopen als je meer geld hebt want dat is eenvoudig te plaatsen.

Uw processor is zo oud dat er geen moederbord te verkrijgen is en daarom nieuwe processor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.