Ga naar inhoud

Programma Corel Paint Shop Pro wil niet opgestart.


Blanca

Aanbevolen berichten

Sinds enkele dagen heb ik problemen met het programma Corel Paint Shop Pro waar ik veel in werk. Installeren gaat prima en alles ziet er normaal uit maar het programma loopt telkens vast als ik het opstart. Ik heb het programma al zeker 10 keer verwijderd en er weer opnieuw opgezet maar helaas telkens het zelfde probleem.

Heb net Corel Paint Shop Pro op de andere computer van boven gezet en alles was gelijk O.K.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heb ik al gedaan maar ik kwam nog niet door. Ik heb het herstelpunt weer ongedaan gemaakt.

Is net of het programma naar iets zoek dat het niet kan vinden. Blijft bij opbouw menu telkens hangen.

Installatie filters waar ik in werkte heb ik zoveel mogelijk verwijderd. Bij sommige wil het via SOFTWARE gewoon niet lukken. Ook dat is vreemd want dat zou toch moeten kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik het programma zelf niet, maar misschien eens alles verwijderen.

Dan ccleaner uitvoeren.

Dan Corel terug installeren.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CCleaner nogmaals uitgevoerd en het programma voor de tweede keer op mijn computer geplaatst.

Revo Uninstaller gebruikt bij het verwijderen maar helaas loopt PSP nog steeds vast.

Ik heb hier een tweede computer en daar ging het installeren van Corel Paint Shop Pro gelijk goed.

Wat zou het kunnen zijn dat ik dit programma niet geïnstalleerd krijg op de computer waar ik op werk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide computers werken op Windows XP.

De computer beneden voldoet ook aan de systeemvereisten.

Ik werk al jaren in dat programma op mijn computer beneden en nooit geen problemen.

Bij het installeren gaat alles naar wens. Programma start op en alles ziet er gewoon uit maar dan blijft het hangen.

De CD Paint Shop Pro heb ik gekocht en heeft een eigen serienummer.

Ik heb het een tijdje terug ook opnieuw op mijn computer gezet omdat ik wat slordig was met de instelling van het programma en toen was dat zo gebeurd. Nu dus niet!

aangepast door Blanca
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.