Ga naar inhoud

WIFI verbinding


Aanbevolen berichten

Hallo,op mijn vrij nieuwe laptop Acer Aspire 7739Z zie ik in Mandriva 2010/2 mijn kaart om wireless-verbinding te maken nergens in mijn netwerkcentrum verschijnen. Als ik ga kijken bij mijn apparatuur vindt ik wel iets van Atheros networkcontroller maar die staat aangegeven als onbekend. In een ver verleden geloof ik mij nog iets te herinneren dat dit iets te maken had met madwifi. Out the box vindt ik in mijn software inderdaad diverse dingen van madwifi maar tot heden heb ik mijn wireless kaart nog niet aan de praat gekregen. kan er mij iemand op weg helpen.Bedankt alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen ervaring met Mandriva, maar volgende manier werkt wel vaak in Ubuntu:

- zorg voor een werkende internetverbinding. Maak dus een verbinding tussen je laptop en je router via een kabel

- laat je systeem zoeken naar updates en installeer deze

- herstart je systeem. De kans is groot dat er een update voor je netwerkkaart is gevonden en dat deze nu actief is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo beiden,ik heb in eerste instantie geprobeerd om die driver te downloaden. Spijtig genoeg is dit een tar gz waarmee ik niet zo direct uit de voeten kan. Er staat dan wel een engelstalige uitleg bij maar gezien ik niet meer van de jongste ben, snap ik van die taal om niet te zeggen niets, toch heel weinig. Met rpm kan ik mijn plan trekken maar laat ik dat nu net niet vinden. Ik heb dan gehandeld volgens de reactie van Jürgen maar ook dit lukt niet. kan er mij nog iemand tips geven hoe ik deze netwerkkaart aan de praat krijg.Bedankt alvast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Ubuntu gaat dit eenvoudig met volgende commando in de terminal.

tar -xzvf /map/bestand

Bijvoorbeeld: tar -xvzf /home/gebruiker/drivers.tar.gz

Probeer het in Mandriva ook eens op deze manier.

Rechtsklikken op het bestand en kiezen voor uitpakken wil ook wel eens werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen,de drivers zijn geïnstalleerd maar toch wil mijn kaart niet werken. Als ik ga kijken in mijn config scherm, krijg ik voor deze kaart het volgende:IdentificatieFabrikant: ‎Atheros Communications Inc.Beschrijving: ‎Device 0032Mediaklasse: ‎Network controllerVerbindingBus: ‎PCI ExpressPCI-domein: ‎0Bus PCI #: ‎2PCI-apparaat #: ‎0PCI-functie #: ‎0PCI revision: ‎0x01Fabrikants-ID: ‎0x168cApparaat-ID: ‎0x0032Subfabrikant-ID: ‎0x11adSub-apparaat-ID: ‎0x6617Div.Module: ‎onbekendis er iemand die mij met deze gegevens verder kan helpen om het ding alsnog in werking te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gill_ikea

goeienavond

kheb hetzelfde probleem maar dan in fedora 16

netwerkmanager vind de router maakt soms verbinding, soms niet

open ik firefox geen verbinding

ik vind zo ook in fedora (zie linux yast, om op zoek te gaan naar systemen en instellingen) fedora is nieuw voor mij

weet u raad aub?

nee een ander os instaleren zie ik niet echt zitten ben nu al een dikke week van alles aan het proberen

router (dlink is gebruiksnaam) internetaansluiting dynamische adsl belgacom.

gewoon inloggen gooit ie me eraf kheb nu ingesteld hotspot dan blijft die open

maar geen resultaat in firefox die blijft melden geen verbinding

mijn wilankaart vind ik terug als ik ga voor een vpn verbinding, maar moet daar zoveel gegevens invullen die ik niet heb dat het onbegonnen werk is

groeten gill_ikea

aangepast door gill_ikea
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast gill_ikea

ok mij is het gelukt in fedora16

ik deed het volgende

open files, dan naar browse netwerk, windowsserver, opklikken,rechts op klikkenproperties openen,open with,show more aplications opklikken,autorun prompt activeren als default.

heb er op gezweet maar is gelukt.

denk dat er niet heel veel verschil zal zijnmet opensuse of ubuntu enz

groeten

gill_ikea

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.