Ga naar inhoud

[OPGELOST] MSN virus


Aanbevolen berichten

  • Reacties 35
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

heeft u de serial code daar van?

anders kunt u normaal welke cd van norton dan ook nemen (als het hetzelfde is van waar u de serial van heeft)

en installeren met uw eigen serial :)

anders misschien van de norton site downloaden?

vanuit mijn kant geef ik u toch de tip iets anders dan norton te installeren, het is niet bepaald geweldig in mijn ogen (was het wel.. maar nu niet meer vind ik)

maakt alles behoorlijk traag.. zaagt hele dagen aan uw hoofd over alles en nog wat :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

misschien iets anders proberen inderdaad... maar heb mijn abonnement nog niet zo lang geleden vernieuwd :s

dan moet ik ergens een cd op de kop tikken? Op de site zelf is het ongelooflijk ingewikkeld... zo een gezaag die norton mensen... Nu heb ik een mail gestuurd naar hen.. Normaal zouden ze het wel moeten oplossen he...

Welk programma raad jij aan?

Alvast duizendmaal dank voor de hulp...

Link naar reactie
Delen op andere sites

tja, ik ben zelf als het op windows systemen aankomt een goort McAfee fan..

ik vind dit een handig programma wat ook niet erg vertraagd.

is ook erg compleet :)

uiteraard zijn er nog veel meer andere programma's maar dat is wat ik aanraad (van de betaalde)

ook kaspersky blijkt erg goed te zijn (en niet te duur)

van gratis zou u van alles kunnen proberen.

weet zo snel even geen goeie daar van.

AVG is sowieso geen goeie aangezien deze niet zou weten wat die met troyans moet doen.. en deze komen best vaak voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het bestandje niet meer terug, ook niet in veilige modus.....
Vreemd, want het zit nog in je log van HJT. Maar goed, als jij het niet meer kan vinden, wil ik je best geloven (met een lichte twijfel).

Vermits de MSN-problemen definitief van de baan zijn, is het tijd voor de “grote schoonmaak” : verwijderen van gebruikte programma’s, een cleaning en het verwijderen van de besmette herstelpunten. En je JAVA kan een update gebruiken.

Verwijder Combofix: Start -> Uitvoeren en typ: combofix /u

Combofix wordt verwijderd en een nieuw systeemherstelpunt wordt aangemaakt.

Verwijder MBAM.

Download CCleaner.

Installeer het en start het op. Klik in de linkse kolom op “Opties”. Selecteer het tabblad ‘Geavanceerd’ en haal het vinkje weg voor “Verwijder alleen tijdelijke bestanden in de Windows systeemmap die ouder zijn dan 48 uur” en sluit hierna het programma.

Start CCleaner op en klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Opschonen'. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scannen voor fouten’. Als er fouten gevonden worden klik je op ”alle fouten herstellen” en ”OK”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar zitten besmette herstelpunten tussen die je eventueel zou kunnen terugzetten) door systeemherstel tijdelijk uit te schakelen.

- Ga naar Start/Alle programma's/Bureau-accessoires/Systeemwerkset/Systeemherstel.

- Klik in de linkerhelft van het venster op "Instellingen van systeemherstel".

- Zet een vinkje voor "Systeemherstel uitschakelen".

- Klik "Toepassen".

- Windows vraagt of je dat zeker weet.

- Klik "Ja".

- Klik "OK".

- Start de pc opnieuw op.

- Ga weer naar Start/Alle programma's/Bureau-accessoires/Systeemwerkset/Systeemherstel.

- Je krijgt de melding: "Systeemherstel is uitgeschakeld. Wilt u systeemherstel nu inschakelen?"

- Klik "Ja".

- Verwijder het vinkje voor "Systeemherstel uitschakelen".

- Klik "Toepassen".

- Klik "OK".

- Start de pc opnieuw op

- Er is nu een nieuw herstelpunt aangemaakt.

Je Java software is verouderd. Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem. Doe eerst deze stappen om Java te de-installeren en de nieuwere versie te installeren.

Download Java Runtime Environment (JRE) 6u5.

  • Scroll omlaag naar : "Java Runtime Environment (JRE) 6u5".
  • Klik op de "Download" knop aan de rechterkant.
  • In het uitklapmenu rechts naast Platform, selecteer “Windows”.
  • Vink aan: "I agree to the Java SE Runtime Environment 6 License Agreement", en klik op “Continue”.
  • De pagina zal herladen.
  • Klik op de jre-6u5-windows-i586-p.exe link ONDER Windows Offline Installation en bewaar het naar je Bureaublad.
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn, zeker je webbrowser.
  • Ga dan naar Start -> Configuratiescherm -> Software en verwijder alle oudere versies van Java uit de Softwarelijst.
  • Vink alles aan met Java Runtime Environment (JRE of J2SE) in de naam.
  • Klik dan op “Verwijderen” of op de “Wijzig/Verwijder” knop.
  • Herhaal dit tot alle oudere versies verdwenen zijn.
  • Na het verwijderen van alle oudere versies, herstart je pc.
  • Dubbelklik vervolgens op jre-6u5-windows-i586-p.exe op je Bureaublad om de nieuwste versie van Java te installeren.

That’s it !

En wat je Norton betreft zal je even moeten afwachten, wat ze bij Symantec/Norton te vertellen hebben. Ook als je dit programma gedownload hebt, zou je een nieuwe installatie moeten kunnen doen (met de serial number die je bij on-line aankoop hebt gekregen). Welke versie van Norton heb je trouwens aangekocht ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.