Ga naar inhoud

draadloos netwerk gevonden maar geen verbinding


Aanbevolen berichten

OK, dat is correct verlopen.

Ga naar start -> uitvoeren

typ cmd druk op enter

typ ipconfig /flushdns en klik enter

Herstart de computer ... en dan even het resultaat melden i.v.m. de netwerkverbinding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo Kape.

Ik heb dat ingetypt via 'uitvoeren', dat is gelukt, ook heropgestart.

Echter nog met hetzelfde resultaat: netwerk gevonden, maar verbinding maken lukt niet.

Hierna nog eens de router voor 10 seconden uitgeschakeld en heropgestart (wat de pc standaard aanraadt wanneer geen verbinding gemaakt kan worden). Daarna kreeg ik de melding: probleem met draadloze netwerkadapter is opgelost.

Maar helaas... verbinding maken wil nog steeds niet lukken.

Groeten Joeri

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwijdert Mcafee in configuratiescherm / programma en onderdelen.

Daarna nog eens met removal tool de restjes verwijderen.

Hebt je dan internet?

McAfee had ik reeds verwijderd via programma's, dit keer dus nog eens met uw removal tool.

Helaas nog steeds hetzelfde resultaat: hij vindt mijn netwerk maar maakt geen verbinding.

Daarna met goede hoop nog 3x opnieuw opgestart en wat krijgen we nu... Hij vindt mijn netwerk niet meer (maar wel 20 andere netwerken die hij anders ook vindt, ik woon nl in een appartementsblok).

Ter info:

-Als ik nu klik op netwerkoverzicht - draadloze netwerkverbindingen, staat er: er is geen verbinding met deze adapter.

-Constant (vanbij het opstarten tot wanneer ik hem afleg) staat er onderaan rechts het bureaublad bij het icoon van de draadloze netwerkverbinding altijd een sterretje (geen verbinding) of een ronddraaiend bolletje (het zandlopertje van vroeger dat betekent dat er gewacht moet worden). Dit was vroeger niet zo.

Met jullie hulp en tips verdienen jullie wel een positief antwoord, echter kan ik jullie dat nog niet geven, sorry en hopelijk vinden jullie nog iets... Is dit eigenlijk nog normaal? En zeggen dat het 3 jaar perfect werkte zonder ook maar enig probleempje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo.

Dat heb ik zopas geprobeerd. Bij netwerken beheren staat er echter maar 1 router (mijn netwerk) in het lijstje.

Als ik rechts onderaan het bureaublad klik op het icoon van de draadloze netwerkverbinding, krijg ik nog steeds een 20-tal netwerken te zien. Als ik daarop klik, kan ik bij elk netwerk ook 'automatisch verbinding maken met dit netwerk' uitvinken. Echter als ik dit doe, merk ik dat hij het vanzelf opnieuw aanvinkt.

Sinds gisterenavond (zoals gepost hier) vindt hij nu plots mijn netwerk ook niet meer... Router even uit- en terug aangezet en hij vond het weer. Wonder bij wonder, zelfs een 5-tal minuutjes gelukt om verbinding te maken, maar bij opstarten van internet (Mozilla) viel het boeltje vanzelf weer uit. Nu vindt hij het netwerk intussen niet meer.

Om beetje moedeloos van te worden eerlijk gezegd...

Maar jullie blijven bedankt voor het advies hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een geen router maar een access-point.

Een veel voorkomende probleem.

Stroom van de acces-point uitzetten.

Stroom van de modem uitzetten en dan weer aanzetten.

Wachten tot de modem klaar is.

Daarna acces-point weer aan zetten.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een geen router maar een access-point.

Een veel voorkomende probleem.

Stroom van de acces-point uitzetten.

Stroom van de modem uitzetten en dan weer aanzetten.

Wachten tot de modem klaar is.

Daarna acces-point weer aan zetten.

Inderdaad een wireless access point.

Ik heb je stapjes uitgevoerd maar helaas nog zonder resultaat.

Hij blijft nu m'n netwerk niet meer vinden (andere wel).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.