Ga naar inhoud

[OPGELOST] TFT-scherm of TrueLife?


mani88

Aanbevolen berichten

ik zou met TrueLife nemen, dat is een antireflectiecoating, en reflectie aan je scherm is juist hetgeen me aan een laptop het meeste blijft storen.

Sommige mensen vinden zo'n blinkend scherm helemaal top omdat het er leuk uit ziet; ik heb er 1 nu (op m'n laptop) en NOOIT meer een blinkend scherm. Ik kan met m'n 9 jaar oude toshiba in de zomer liggen zonnen terwijl ik wat surf, met mijn vrij nieuwe Fujitsu Siemens laptop moet ik dat niet proberen, aangezien ik enkel mezelf in dat scherm zie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de site van Dell heb ik echter gelezen dat de TrueLife schermen een hogere reflectie hebben en meer glimmend zijn dan andere scheren. Is dit dan geen nadeel?

Dit staat op Dell.be:

Voordelen van Dell TrueLife™

* Levendiger beeld

* Helderdere kleuren

* Scherper contrast

* Grotere invalshoek

* Verminderd vermoeide ogen

TrueLife-schermen bieden een kijkervaring die scherper en levendiger is dan de lage-resolutieschermen met een niet-schitterende coating en lagere contrastverhoudingen. Let Op! TrueLife schermen zijn meer glimmend en reflecterend dan gewone schermen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

My bad :argh:

Dell is idd degene die standaard de minst blinkende schermen geeft itt de concurrentie. Ik zou het persoonlijk laten zitten als je plant om ermee buiten te gaan werken / ergens zitten waar er veel kunstlicht gebruikt wordt (dan heb je reflecties), maar als je weet dat je vb altijd op dezelfde plek (waar geen lichtbronnen achter je zijn) die laptop gebruikt dan heb je daar niet zo heel veel last van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

My bad :argh:

Dell is idd degene die standaard de minst blinkende schermen geeft itt de concurrentie. Ik zou het persoonlijk laten zitten als je plant om ermee buiten te gaan werken / ergens zitten waar er veel kunstlicht gebruikt wordt (dan heb je reflecties), maar als je weet dat je vb altijd op dezelfde plek (waar geen lichtbronnen achter je zijn) die laptop gebruikt dan heb je daar niet zo heel veel last van.

Dus je raadt me aan om toch zo'n TrueLife scherm te nemen?

Het kan geen kwaad als ik hiermee in een (gewoon) verlichte ruimte werk?

Maar als Dell schermen dan toch zoveel minder blinkend zijn, waarom moet ik dan nog TrueLife scherm nemen en geen gewoon? Of maw: wat is het pluspunt/voordeel van een TrueLife scherm?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het grote voordeel van die TrueLife (en blinkende schermen in het algemeen) is dat je kleuren veel helderder & mooier overkomen, het nadeel is de reflectie die je erin hebt. Bij een desktopscherm wordt dit bijna niet toegepast aangezien daar energieverbruik een veel kleinere rol speelt. Die TrueLife (of blinkende coating) moet je er bijna op zetten bij een laptop omdat het scherm normaal gezien gewoon ronduit slecht is qua contrast & kleuren (omdat zo'n scherm een stuk minder verbruikt dan een gewone LCD), of anders kom je te duur uit qua scherm (ze kunnen wel degelijk mooie niet-blinkende laptopschermen maken, maar die zijn gewoon te duur).

pluspunt: véél mooiere kleuren & een groter contrast.

Nadeel: reflectie

in een gewoon verlichte ruimte werken geeft niet echt een probleem, aangezien je dan gewoon je op netstroom werkt & je scherm op 100% brightness zet en dan heb je amper last van reflecties. als je echter veel op verplaatsing wil werken (en dus op accu) dan kan je je brightness niet op 100% houden (anders zit je batterij er véél te rap door, bij mij scheelt het een uur tussen werken op 100% brightness & minimaal) dan zou ik die truelife eraf laten & de mindere kleuren er maar bij nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, bedankt ;)

Maar het zijn dus allebei goede schermen?

Het is niet zo dat het andere scherm (15,4-inch WXGA (1.280 x 800) TFT-breedbeeldscherm) geen goed scherm is?

PS:

Op mijn huidige laptop heb ik volgend scherm: 15" SXGA+ TFT Screen

Is dit een beter scherm? En wat is het verschil tussen WXGA en SXGA?

Link naar reactie
Delen op andere sites

het andere scherm is ook degelijk, alleen zijn de kleuren wat fletser & is je contrastratio niet zo hoog.

Als je hem gebruikt om mee te gaan photoshoppen zou ik toch dat TrueLife scherm nemen, als je hem voor kantoortoepassingen gebruikt dan is dat andere ook meer dan genoeg. Zo nauw steekt het nl niet dat je word-balkjes mooi felblauw zijn, of dat ze gelijk een heel klein beetje verschenen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.