Ga naar inhoud

spyware op laptop


Aanbevolen berichten

hey heb een laptop en er staat norton 360 op all in one

krijg nu een melding dat mijn laptop geinfecteertt is met spyware en als ik dit wil verhelpen moet ik op een link duwen kom dan op een site om een prog te kopen deze melding is niet van norton

heb al eens een volledige scan gedaan met norton maar vind niets

en ook een scan gedaan met a- squaredfree 3.1 gedaan deze vond 2 files

met groot risico een trojan en een exploite

heb deze verwijdert

maar krijg nog altijd deze zelfde melding en soms ook een melding iets over mijn register en ook hetzelfde liedje weer om een prog te kopen weet iemand wat ik hier aan kan doen dit is alvast van norton+ deze melding ik krijg

post-2487-1417703735,391_thumb.jpg

post-2487-1417703735,4355_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Download Combofix en zet het op je Bureaublad.

Start Hijackthis op en kies voor 'Do a system scan only'. Selecteer alleen de items hieronder genoemd:

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O2 - BHO: GNX Rolex - {2899EA9F-F4E4-4B4B-8ECB-6AB7B33679CB} - C:\Windows\drnpfdxwso.dll

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O4 - HKLM\..\Run: [pnlzjdgq] C:\Windows\system32\pnlzjdgq.exe

O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} –

O21 - SSODL: bokpkov - {B9E5D8AB-DDF4-41B2-86D2-420AEF38106E} - C:\Windows\bokpkov.dll

O21 - SSODL: altvxvm - {8B81EA70-2377-4B7F-80AD-5F69861E83A8} - C:\Windows\altvxvm.dll

O23 - Service: FreezeScreenSaver - Unknown owner - C:\Windows\system32\FreezeScreenSaver.exe

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Verwijder volgende vetgedrukte bestanden via Windows Verkenner.

C:\Windows\System32\pnlzjdgq.exe

C:\Windows\system32\FreezeScreenSaver.exe

Dubbelklik op Combofix.exe en volg de instructies, aanvaard de disclaimer door y te typen. Tijdens het runnen van de fix, NIET in het venster klikken, want dit zal je pc doen vasthangen.

Wanneer de fix voltooid is en na herstart, zal de log combofix.txt openen.

NOTA: Indien je virusscanner reageert met een melding van een scriptuitvoering, moet je dit toestaan.

Hang het log van Combofix en een nieuw log van HJT aan een volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download Combofix en zet het op je Bureaublad.

Start Hijackthis op en kies voor 'Do a system scan only'. Selecteer alleen de items hieronder genoemd:

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =

R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page =

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =

O2 - BHO: GNX Rolex - {2899EA9F-F4E4-4B4B-8ECB-6AB7B33679CB} - C:\Windows\drnpfdxwso.dll

O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)

O4 - HKLM\..\Run: [pnlzjdgq] C:\Windows\system32\pnlzjdgq.exe

O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} –

O21 - SSODL: bokpkov - {B9E5D8AB-DDF4-41B2-86D2-420AEF38106E} - C:\Windows\bokpkov.dll

O21 - SSODL: altvxvm - {8B81EA70-2377-4B7F-80AD-5F69861E83A8} - C:\Windows\altvxvm.dll

O23 - Service: FreezeScreenSaver - Unknown owner - C:\Windows\system32\FreezeScreenSaver.exe

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

Verwijder volgende vetgedrukte bestanden via Windows Verkenner.

C:\Windows\System32\pnlzjdgq.exe

C:\Windows\system32\FreezeScreenSaver.exe

Dubbelklik op Combofix.exe en volg de instructies, aanvaard de disclaimer door y te typen. Tijdens het runnen van de fix, NIET in het venster klikken, want dit zal je pc doen vasthangen.

Wanneer de fix voltooid is en na herstart, zal de log combofix.txt openen.

NOTA: Indien je virusscanner reageert met een melding van een scriptuitvoering, moet je dit toestaan.

Hang het log van Combofix en een nieuw log van HJT aan een volgend bericht.

heb gedaan wat je gezegd hebt maar wel een paar problemen ondervonden

het betand freezescreensaver.exe kon ik niet verwijderen

en hier een paar foutmeldingen + de logjes

post-2487-1417703735,9384_thumb.jpg

post-2487-1417703735,9791_thumb.jpg

post-2487-1417703736,5424_thumb.jpg

hax.txt

fix.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

De foutmeldingen van HJT hebben er voor gezorgd dat het programma zijn werk niet goed gedaan heeft.

Voor die 023-lijn schakel je eerst even de service uit via Start -> Uitvoeren -> typ msconfig. Bij de services zet je die FreezeScreenSaver.exe op stop.

Wil je eens alles herhalen - het fixen van de lijnen met HJT - behalve die 016-lijn en die 023-lijn. Maak dan een nieuw log met HJT en laat eens horen of je nog foutmeldingen hebt gekregen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De foutmeldingen van HJT hebben er voor gezorgd dat het programma zijn werk niet goed gedaan heeft.

Voor die 023-lijn schakel je eerst even de service uit via Start -> Uitvoeren -> typ msconfig. Bij de services zet je die FreezeScreenSaver.exe op stop.

Wil je eens alles herhalen - het fixen van de lijnen met HJT - behalve die 016-lijn en die 023-lijn. Maak dan een nieuw log met HJT en laat eens horen of je nog foutmeldingen hebt gekregen.

ook die combi fix

Link naar reactie
Delen op andere sites

ook die combi fix
Als je uit het nieuwe log van HJT kan afleiden dat de aangeduide lijnen nu wel verdwenen zijn (en je geen foutmeldingen meer van HJT gekregen hebt), zou ik ook graag een nieuw log van Combofix te zien krijgen. Is dit niet het geval dan mag je het log van Combofix even laten voor wat het is.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je uit het nieuwe log van HJT kan afleiden dat de aangeduide lijnen nu wel verdwenen zijn (en je geen foutmeldingen meer van HJT gekregen hebt), zou ik ook graag een nieuw log van Combofix te zien krijgen. Is dit niet het geval dan mag je het log van Combofix even laten voor wat het is.

heb het gedaan

hijack is gelukt heb daarna combo fix gedaan en daarna wou ik hijack terug uitvoeren voor een logje en kreeg weer die melding hier de twee logjes

nog een vraagje die screensaver....

moet die uit blijven want aanmaak datum was 2006 en heb mijn laptop nog maar juist was dit dan geen standaart ????

combo.txt

hijackthis.log

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.