Ga naar inhoud

spyware op laptop


Aanbevolen berichten

Dat gaat de goede kant op. Die wallpaper op je bureaublad mag je terugplaatsen. Die is mee verdwenen door het uninstallen van die besmette screensaver. Zou dus geen probleem meer mogen zijn, want die screensaver is nu definitief verwijderd van je PC.

Dan nog even dit :

Verwijder volgende vetgedrukte map via Windows Verkenner.

C:\Program Files\CyberLink\MagicSports

Download: RVAXO

  • Sla het bestand op je bureaublad op, dubbelklik het en kies voor "Unzip" om het uit te pakken.
  • Open nu de map RVAXO op je bureaublad en dubbeklik RVAXO.cmd
    Er zal een cmd-schermpje openen, daarin zullen snel enkele regels over niet gevonden bestanden voorbijkomen, dit is normaal.
  • Mogelijk start er ook een uninstaller van een rogue scanner op, sluit deze niet af maar volg eventuele aanwijzingen en laat deze gewoon zijn werk doen.
  • Daarna zal je PC herstarten, na de herstart opent het cmd-venster van RVAXO opnieuw.Laat deze lopen en wacht tot er een logfile opent: C:\RVAXO-results.log
  • Herstart je computer niet vanzelf, of start de tool niet na de reboot, doe dit dan handmatig.
  • Post de inhoud van de logfile van RVAXO in je volgende bericht.

Twee vraagjes :welk opstartprogramma is het dat er geblokkeerd wordt ? En welke virusscanner(s) zijn er actief op je PC ?

krijg altijd op dat zwart scherm kan kanc:/RVAXO-results.log niet vinden

dan krijg ik een melding van register of ikwil voort doen druk op oke maar er gebeurt verder niets

heb norton 360 all in one securety

het opstart progamma dat word geblokeert vind ikin die lijst niet terug

en dat sort gedoe ben ik niet gemachtigd voor om dt te verwijderen

ben nu uven weg ben om 16uur terug thuis zie dan wel wat ik moet doen tot straks

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Zoek eens in de C:/ via Windows Verkenner of je dat results.log van RVAXO daar kan terugvinden. Zo ja, hang het even aan een volgend bericht.

Probeer dit nog eens :

Start Hijackthis op en kies voor 'Do a system scan only'. Selecteer alleen de items hieronder genoemd (indien nog aanwezig):

O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} –

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

En kijk dan zelf eens in een nieuw log van HJT of deze lijn er nog in terug te vinden is. Is dit verdwenen dan is je probleem volledig opgelost.

Dan alleen nog dat opstartprogramma : wat is de naam van dit progje ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek eens in de C:/ via Windows Verkenner of je dat results.log van RVAXO daar kan terugvinden. Zo ja, hang het even aan een volgend bericht.

Probeer dit nog eens :

Start Hijackthis op en kies voor 'Do a system scan only'. Selecteer alleen de items hieronder genoemd (indien nog aanwezig):

O16 - DPF: {1D4DB7D2-6EC9-47A3-BD87-1E41684E07BB} –

Klik op 'Fix checked' om de items te verwijderen.

En kijk dan zelf eens in een nieuw log van HJT of deze lijn er nog in terug te vinden is. Is dit verdwenen dan is je probleem volledig opgelost.

Dan alleen nog dat opstartprogramma : wat is de naam van dit progje ?

in mijn log van hjt is die lijn nu weg

die log van rvaxo vind ik niets dat prog werkt niet doet ook niets

het opstart prog dat blokeert

als ik op de toets ga staan zonder te klikken

geblokeerd prog uitvoeren komt er op hulpprog voor systeemconfiguratie

dus nu is die spyware weg dan

hoe kan ik eigelijk dat voorkomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

RVAXO zal zijn werk wel gedaan hebben, want dat was het programma dat die 016-lijn moest weghalen. Vreemd dat je dat logje niet kan vinden ... maar vermits het verdwenen is uit je HJT-log, kan je op beide oren slapen.

Je verhaal over het opstartprogramma is me helemaal niet duidelijk, maar dat kan aan mij liggen.

Hoe kan je zo'n besmetting voorkomen :

- regelmatige update van je virusscanner (het lijkt me zelfs dat je er met A-Squared en Norton twee aan boord hebt - dat is niet aan te bevelen omdat die elkaar wel eens in de weg willen lopen - zou er dus één uninstallen).

- een anti-spywareprogramma installeren, dat onmiddellijke toegang van spyware tegenhoudt (vb. Spywareblaster, AVG Anti-Spyware, e.d.).

- een firewall installeren (de gratis versies van Comodo en Zone-Alarm zijn al voldoende).

- een programma installeren om op regelmatige tijdstippen je systeem op spyware/adware te controleren (vb. Spybot en/of AdAware).

- een veilig surfgedrag aanhouden ... bvb. erg goed uitkijken met wat je als extra's download (die besmette screensaver was daar een "goed" of eigenlijke "slecht" voorbeeld van).

100 % veiligheid bestaat niet, maar je kan altijd proberen om dit zo kort mogelijk te benaderen.

Nu je probleem opgelost is, zou je nog wat rommel die tijdens de hele procedure ontstaan is op moeten ruimen : gebruikte programma's verwijderen, even goed cleanen en de besmette herstelpunten verwijderen.

Verwijder Combofix: Start -> Uitvoeren en typ: combofix /u

Combofix wordt verwijderd en een nieuw systeemherstelpunt wordt aangemaakt.

Download CCleaner.

Installeer het en start het op. Klik in de linkse kolom op “Opties”. Selecteer het tabblad ‘Geavanceerd’ en haal het vinkje weg voor “Verwijder alleen tijdelijke bestanden in de Windows systeemmap die ouder zijn dan 48 uur” en sluit hierna het programma.

Start CCleaner op en klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Opschonen'. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scannen voor fouten’. Als er fouten gevonden worden klik je op ”alle fouten herstellen” en ”OK”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar zitten besmette herstelpunten tussen die je eventueel zou kunnen terugzetten) door systeemherstel tijdelijk uit te schakelen.

- Ga naar Start/Alle programma's/Bureau-accessoires/Systeemwerkset/Systeemherstel.

- Klik in de linkerhelft van het venster op "Instellingen van systeemherstel".

- Zet een vinkje voor "Systeemherstel uitschakelen".

- Klik "Toepassen".

- Windows vraagt of je dat zeker weet.

- Klik "Ja".

- Klik "OK".

- Start de pc opnieuw op.

- Ga weer naar Start/Alle programma's/Bureau-accessoires/Systeemwerkset/Systeemherstel.

- Je krijgt de melding: "Systeemherstel is uitgeschakeld. Wilt u systeemherstel nu inschakelen?"

- Klik "Ja".

- Verwijder het vinkje voor "Systeemherstel uitschakelen".

- Klik "Toepassen".

- Klik "OK".

- Start de pc opnieuw op

- Er is nu een nieuw herstelpunt aangemaakt.

That's it !

Link naar reactie
Delen op andere sites

RVAXO zal zijn werk wel gedaan hebben, want dat was het programma dat die 016-lijn moest weghalen. Vreemd dat je dat logje niet kan vinden ... maar vermits het verdwenen is uit je HJT-log, kan je op beide oren slapen.

Je verhaal over het opstartprogramma is me helemaal niet duidelijk, maar dat kan aan mij liggen.

Hoe kan je zo'n besmetting voorkomen :

- regelmatige update van je virusscanner (het lijkt me zelfs dat je er met A-Squared en Norton twee aan boord hebt - dat is niet aan te bevelen omdat die elkaar wel eens in de weg willen lopen - zou er dus één uninstallen).

- een anti-spywareprogramma installeren, dat onmiddellijke toegang van spyware tegenhoudt (vb. Spywareblaster, AVG Anti-Spyware, e.d.).

- een firewall installeren (de gratis versies van Comodo en Zone-Alarm zijn al voldoende).

- een programma installeren om op regelmatige tijdstippen je systeem op spyware/adware te controleren (vb. Spybot en/of AdAware).

- een veilig surfgedrag aanhouden ... bvb. erg goed uitkijken met wat je als extra's download (die besmette screensaver was daar een "goed" of eigenlijke "slecht" voorbeeld van).

100 % veiligheid bestaat niet, maar je kan altijd proberen om dit zo kort mogelijk te benaderen.

Nu je probleem opgelost is, zou je nog wat rommel die tijdens de hele procedure ontstaan is op moeten ruimen : gebruikte programma's verwijderen, even goed cleanen en de besmette herstelpunten verwijderen.

Verwijder Combofix: Start -> Uitvoeren en typ: combofix /u

Combofix wordt verwijderd en een nieuw systeemherstelpunt wordt aangemaakt.

Download CCleaner.

Installeer het en start het op. Klik in de linkse kolom op “Opties”. Selecteer het tabblad ‘Geavanceerd’ en haal het vinkje weg voor “Verwijder alleen tijdelijke bestanden in de Windows systeemmap die ouder zijn dan 48 uur” en sluit hierna het programma.

Start CCleaner op en klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Opschonen'. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scannen voor fouten’. Als er fouten gevonden worden klik je op ”alle fouten herstellen” en ”OK”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Het is aangewezen om de bestaande herstelpunten te verwijderen (daar zitten besmette herstelpunten tussen die je eventueel zou kunnen terugzetten) door systeemherstel tijdelijk uit te schakelen.

- Ga naar Start/Alle programma's/Bureau-accessoires/Systeemwerkset/Systeemherstel.

- Klik in de linkerhelft van het venster op "Instellingen van systeemherstel".

- Zet een vinkje voor "Systeemherstel uitschakelen".

- Klik "Toepassen".

- Windows vraagt of je dat zeker weet.

- Klik "Ja".

- Klik "OK".

- Start de pc opnieuw op.

- Ga weer naar Start/Alle programma's/Bureau-accessoires/Systeemwerkset/Systeemherstel.

- Je krijgt de melding: "Systeemherstel is uitgeschakeld. Wilt u systeemherstel nu inschakelen?"

- Klik "Ja".

- Verwijder het vinkje voor "Systeemherstel uitschakelen".

- Klik "Toepassen".

- Klik "OK".

- Start de pc opnieuw op

- Er is nu een nieuw herstelpunt aangemaakt.

That's it !

combo fix isweg cc cleaner gebruikt

maar als ik systeem herstel open krijg ik dit

er zijn geen systeem herstellen gemaakt kijk maar

moet ik nu één aan maken dan

herstel.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn geen systeem herstellen gemaakt kijk maar

moet ik nu één aan maken dan

Als je systeemherstel geen automatische herstelpunten maakt, zit je met een probleem natuurlijk. Maar dan kan je best op geregelde tijden - dus zeker nu - een manueel herstelpunt aanmaken.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je systeemherstel geen automatische herstelpunten maakt, zit je met een probleem natuurlijk. Maar dan kan je best op geregelde tijden - dus zeker nu - een manueel herstelpunt aanmaken.

nog een paar vraagjes

kun je mij eens de beste instellingen gevan voor spybot en spywareblaster

heb deze nu staan maar weet niet hoe ik deze moet gebruiken

en heb vista staan heeft die geen firewall zoja hoe moet ik die instellen

en mijn norton heb ik laten staan is wel maar voor 70 dagen gratis

weet jij nog een goe prog in de plaats liefst ook gratis

Link naar reactie
Delen op andere sites

kun je mij eens de beste instellingen gevan voor spybot en spywareblaster
De standaardinstellingen zijn perfect. Daar moet je bij normaal gebruik van de PC niet van afwijken. Wat je wel moet doen is bij beide programma's - na het downloaden - de update-functie even laten runnen, zodat je de meest actuele bescherming in huis hebt.
heb vista staan heeft die geen firewall zoja hoe moet ik die instellen
Ben geen Vista-kenner, weet dus niet of daar een firewall ingebouwd zit en zo ja hoe je die dan moet instellen. Zo niet, moet je een gratis firewall downloaden en deze instellen afhankelijk van je gebruik. Commodo of Zone Alarm zijn gratis en goed.
mijn norton heb ik laten staan is wel maar voor 70 dagen gratis

weet jij nog een goe prog in de plaats liefst ook gratis

Je zal - in normale omstandigheden - al heel wat last hebben om die trial van Norton op een degelijke manier van je PC te verwijderen. Als het zo ver is, hang je maar aan de bel. Een goed en gratis alternatief is AVG Free of Antivir. Even Googlen en je vindt ze wel.
Link naar reactie
Delen op andere sites

De standaardinstellingen zijn perfect. Daar moet je bij normaal gebruik van de PC niet van afwijken. Wat je wel moet doen is bij beide programma's - na het downloaden - de update-functie even laten runnen, zodat je de meest actuele bescherming in huis hebt.

Ben geen Vista-kenner, weet dus niet of daar een firewall ingebouwd zit en zo ja hoe je die dan moet instellen. Zo niet, moet je een gratis firewall downloaden en deze instellen afhankelijk van je gebruik. Commodo of Zone Alarm zijn gratis en goed.

Je zal - in normale omstandigheden - al heel wat last hebben om die trial van Norton op een degelijke manier van je PC te verwijderen. Als het zo ver is, hang je maar aan de bel. Een goed en gratis alternatief is AVG Free of Antivir. Even Googlen en je vindt ze wel.

heb een scan gedaan met spybot heeft een paar rode problemen gevonden mag ik deze zonder problemen fixen of verwijderen ????

hier even deze problemen

post-2487-1417703736,6265_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.