Ga naar inhoud

[OPGELOST] Wat voor soort voeding?


TDGF

Aanbevolen berichten

Beste helpers,

Omdat ik mijn pc ga upgraden met een GigaByte 8600 GTS heb ik ontdekt dat ik een nieuwe voeding nodig heb. Omdat ik niet veel afweet van voedings ben ik hier terecht gekomen.

PC specs :

Windows Vista Ultimate (zelf geïnstalleerd)

nVidia GeForce NV44V 6200 SE PCI-Express

Sunshine (GA-8I915PM versie 1.1) moederbord

Intel Pentium 4 model 516

Mijn vraag is nu: Wat voor soort voeding heb ik nodig.

Mijn budget is niet zo hoog..

Voeding specs:

FSP250-60GEN met max 250Watt output (dit wil ik upgraden naar 350 watt(is dit genoeg?))

In ieder gevag bedankt voor het lezen en ik hoop dat iemand mij kan helpen.

TDGF

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Als het een A-merk is kom je met 350w toe, als het een rommelvoeding is haal je het niet met een 350w voeding...

Over welk type (en ook merk) gaat het juist?

Ik zou je (als het budget moet zijn) een Recom RC-PE450 aanraden. In zowat al mijn budgetsysteempjes steek ik die voeding, en ik heb er nog geen van terug gehad. Echt goede voedingen (en vooral ook stil). Prijs ligt rond de 35€

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hangt een beetje af welke resolutie je wil gaan halen & wat de rest van je systeem is.

Als dat 1280x1024 is (ik heb helaas geen statistieken beschikbaar van BF 2; enkel van BF 2142 dus ik neem die ter referentie), dan kan je het vergeten om met een 8400GS dat te spelen; daarmee haal je een framerate van 7,4. Tegen dat je de andere ziet ben je al neergeschoten dus ;)

Als je op die resolutie perfect vloeiend wil gaan spelen mét alles maximaal dan moet je gewoon richting de 7900GT / ati x1950pro gaan of hoger, een 8600GTS is dan zelfs al naar het randje toe (maar aangezien Battlefield 2 wat ouder is & daardoor ook iets minder eist van je pc zal het wel gaan).

Echt veel zwaarder gaan steken heeft echter ook geen zin meer; daarvoor mist je cpu gewoon de kracht om het te trekken. Voor 1280x1024 en alles maximaal zal je best wel 2 gig ram hebben, anders gaat dat maximale ervan ook moeilijk te halen zijn.

Wat betreft die voedingen: voedingen van FSP zijn normaal vrij degelijk. Het belangrijke daar is de output power op de 12V lijnen. Je hebt met een dergelijke kaart sowieso 2 12V lijnen nodig, en rond de 15A of meer op elke lijn is toch wel aan te raden.

edit:

Waar je voor zou kunnen uitkijken is een x1950 PRO. Die kaarten gaan echt laag in de verkoop omdat het een oudere serie is, maar qua kracht zijn die echt goed (een x1950pro maakt vb een 8600GTS 512 nog steeds in) en je kan ze normaal voor rond de 120€ scoren. Topkoopje dus!

Alleen raad ik dan toch een iets waardere voeding aan; een x1950 staat erom bekend dat die serieus wat verbruiken.

Waarom is een 8600GTS voor jou nutteloos? Het enige wat die kaart meer kan is DX10. Lijkt allemaal leuk, maar jouw cpu (en eigenlijk ook een 8600GTS) is gewoon te zwak om gelijk welke game met DX10 te draaien. DX10 is niet meer voor de Pentium 4 serie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook niet van plan om een zware dx10 game met alles op high te spelen.

Maar ik heb dx10 wel nodig voor bepaalde programma's.

Dit stond bij de informatie over de GigaByte 8600 GTS SilentPipe 3:

Stroomaansluiting 1 x 6-pin (PCie) Max. verbruik ca. 75 Watt (bij volledige belasting)

Is het dus wel nodig om een nieuwe voeding te kopen of is 250 watt genoeg?

Bedankt,

TDGF

Link naar reactie
Delen op andere sites

het gaat er denk ik zelfs niet meer om of je genoeg kan leveren met die voeding; een FSP 250w heeft voor zover ik kan nagaan geen pci-e powerconnector (3x2 pinnen) aanwezig.

Je kan je kaart dus al niet voeden met die stekker, dus er moet sowieso een andere in, en als je dan toch een steekt, steek direct 350w of meer van een A-merk.

Neem dus een voeding van merken zoals FSP; Coolermaster; Antec; Tagan; OCZ; Recom; Aopen...

Blijf sowieso weg bij Sweex, Tybotech, Trust, Merkloze voedingen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ergens op internet gelezen dat je meerdere voedingen in je systeem kan doen.

Is het geen idee om alleen de videokaart op een apparte voeding aan te sluiten? Dat scheelt misschien een hoop geld want er is weinig watt nodig.

TDGF

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat gaat je amper iets schelen (+ je moet er een kabeltje bij kopen dat ook al een euro of 3 gaat gaan kosten). Als je iets van kwaliteit van een voeding wil zit je rond de 35€ of hoger, en je zal zelfs meer betalen voor een 250w voeding dan voor een 350w voeding, juist omdat die eerste bijna nooit gevraagd worden (enkel hoogrendementsvoedingen voor in homecinema's en dergelijke).

Als het echt goedkoop moet kan je kijken voor een molex naar 6pins pci-e voedingsverloopstukje, maar controleer dan eerst even dat je toch zeker 18A beschikbaar hebt op je 12V rail. Haal je dat niet, dan ga je je voeding opblazen als je dat toch zou proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.