Ga naar inhoud

[OPGELOST] Wat voor soort voeding?


TDGF

Aanbevolen berichten

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

2 mogelijkheden.

Bij een kwaliteitsvoeding: je beveiliging slaat in & je pc crasht gewoon. Uitvallen / blauw scherm... datacorruptie kan optreden, dus dataverlies behoort tot de mogelijkheden.

Bij een rommelvoeding: je voeding moet teveel leveren & wordt te warm. Componenten oververhitten, beveiligingen zitten er om te besparen helaas niet in. De voeding klapt eruit; lading van de condensatoren wordt ineens doorgestuurd & je krijgt overspanning op je computer. Met een beetje geluk zijn enkel je harde schijf & je moederbord kapot, maar ook je ram is dan vaak kapot.

Gelukkig voor je zijn FSP degelijke voedingen, dus veel meer dan een crashende pc & datacorruptie kan je niet krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu mijn videokaart binnen en tot mijn verbazing had ik geen stroomtoevoer kabeltje nodig!

Wel had ik een dvi naar vga converter nodig want de kaart heeft alleen 2 dvi uitgangen.

Ik heb net battlefield 2 op high gespeelt wat in singleplayer nog best goed ging(soms een beetje hakkerig).

Maar in multiplayer ging het niet zo lekker.

Wel lijkt het of mijn pc ineens langzamer gaat dan voorheen en ook de koeling van de processor doet meer moeite...

Komt dit door te weinig voeding?

PS ik ga nu een dx10 programma uitproberen, ik laat het wel horen!

TDGF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mooi dat het lukt!

Dat je pc langzamer wordt zal je gevoel zijn vermoed ik (in laden van games uiteraard, aangezien er door de hogere settings meer ingeladen moet worden). Dat je koeling meer moeite heeft is ook vrij logisch. Daar waar je vroeger amper een grafische kaart had kwam er dus niet al te veel hitte vrij in je case. Nu komt al het verbruik van je VGA er nog eens bij in warmte, dus de temperatuur in je kast zal een stuk hoger zijn dan vroeger. Je cpu moet dus meer lucht door zijn koelblok trekken om toch terug naar zijn temperatuur te komen, aangezien de lucht die erdoor gaat warmer is dan vroeger.

Dat je multiplayer niet zo lekker gaat is logisch, dan moet je pc wat meer werken (netwerk wordt belast enzo). Het is bijna altijd zo dat de multiplayer versie iets meer van je systeem vraagt dan de single player.

DX10 games zal hij geen probleem hebben zolang je de DX10 modus uit laat staan. Eens je je games met DX10 laat renderen kan je het vergeten dat je systeem nog speelbare prestaties neerzet (daarvoor is je cpu gewoon véél te zwak)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.