Ga naar inhoud

[OPGELOST] Wat voor soort voeding?


TDGF

Aanbevolen berichten

Dus als ik zo'n kabeltje aanschaf (zie link) hoef ik mijn voeding niet te vervangen?

Maar is 250watt dan wel genoeg? En hoe controleer ik of ik 18A beschikbaar heb op mijn 12V rail?

Link: ATI PCI Express 6 Pin Molex Power Adapter Cable PCI-E - eBay Graphics, Video Cards, Graphics, Video TV Cards, For Desktops, PC Components, Computers Networking. (Eindtijd 01-apr-08 10:42:02 CEST)

Sorry voor al mijn vragen, van voeding heb ik gewoon niet zoveel verstand...

TDGF

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

klopt.

Hoeveel ampere je in je voeding beschikbaar hebt staat er normaal op de zijkant op; anders moet je eens het exacte model (staat daar altijd op) over schrijven & posten, zal dan wel ff kijken.

Het zou me op zich verwonderen dat het kan, aangezien je volgens mij een kant-en-klaar systeem hebt en die normaal gezien zo krap mogelijk bemeten worden. Naargelang het merk van je pc (dat is op zich ook belangrijk) kan het zelfs zijn dat het geen standaard ATX-voeding is qua vorm (250w voedingen zijn vaak kleiner) en dat een grotere dus niet in je kast past...

(ik dacht er juist aan: sowieso is een 2de voeding plaatsen niet mogelijk bij je; je kast moet daar namelijk op gebouwd zijn & die kosten dan toch minstens 150€ voor de goedkoopste kast waar 2 voedingen in passen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit stond allemaal op de zijkant van de voeding:

Model No.:FSP250-60GEN

AC INPUT: 100-240V~, 4-2A, 50-60Hz

DC OUTPUT: +3.3V---17.0A(ORG), +5V---18.0A(RED),+12V1---8.0A(YEL)

+5Vsb---2.0A(PURP), -12V---0.3A(BLUE), +12V2---14.0A(YEL/BLK)

--C-+ +12V---0.8A(DC-JACK)

P.G. SIGNAL(GRAY), GROUND(BLACK)

(+3.3V&+5V=115W MAX), Total output continuous shall not exceed 250watts

Ik heb het zoveel mogelijk na proberen te maken (wat een werk)

Hopelijk heb je er wat aan...

TDGF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met die waarden is de kans groot dat je voeding het gaat kunnen trekken.

Normaal heb je 2 strengen met molex connectortjes. Hang je harde schijf / DVDbrander / Floppy / cardreader allemaal aan de ene & je grafische kaart aan de andere. Combinatie van zowel grafische kaart, brander als harde schijf gaat ook niet gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, daarop moet dat draadje normaal komen, en daar je videokaart aan.

Of het gaat werken kan ik echter niet garanderen, het is gewoon heel nipt. Het zou kunnen dat het lukt, het zou kunnen dat het juist niet lukt. Als het voor een klant was zou ik direct een Recom 450w installeren & 35€ meer factureren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het idee van dat omvormdraadje had de fabrikant denk ik ook al bedacht (zie link).

[ Hardware.Info ] - Gigabyte GeForce 8600 GTS SilentPipe 3 [GV-NX86S256H]

Dat betekent dat het waarschijnlijk wel zou werken.

Alleen op de foto van de link staan twee molex connectortjes en maar 1 6 pins connectortje.

Betekent dit dat ik nu twee molex connectors nodig heb?

Nogmaals bedankt voor de hulp,

TDGF

Link naar reactie
Delen op andere sites

het hangt een beetje af van dat kabeltje zelf. Ze kunnen de stroom van de 2 molexen samen brengen en dan naar die 6pins adapter; of ze kunnen elke molex 3 pinnen laten voorzien. In dat laatste geval moet je wel 2 molexen vrij hebben natuurlijk.

Of het gaat werken hangt gewoon af van wat je voeding kan leveren of niet; als je voeding sterk genoeg is trekt die met zo'n kabeltje zeker die videokaart. Als je voeding te zwak is zal je het vanzelf wel merken als de spanning op je 12v lijn inzakt & je pc telkens je gamed begint te crashen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok dus ik moet gewoon dat kabeltje kopen en kijken of het werkt.

Maar als het niet werkt onstaat er dan geen brandgevaar ofzo?

Of valt de voeding gewoon uit?

In de advertentie waar dat draadje te koop staat staat de volgende zin:

Supports ATI Radeon HD 3870, HD 3850, HD 2900XT, HD 2900PRO, HD 2600XT, X1950PRO, X1950GT, X1650XT PCI Express Series & More

Ik hoop nu dat dat & more staat voor de 8600gts!

TDGF

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat draadje kan gelijk welke kaart trekken, dat is het probleem niet.

Het is je voeding die genoeg moet kunnen leveren om door dat draadje te jagen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.