Ga naar inhoud

muziek op cd naar computer ?


bernard

Aanbevolen berichten

Ik heb een cd met daar op zelf opgenomen muziek van mijn inmiddels overleden schoonvader .

Is he mogelijk om deze te copieeren naar mijn computer naar ,,mijn muziek ,,

Want daar heb ik al mijn favoriete muziek staan , en wil deze er graag bij hebben .

aangepast door b.l.tijdens
iets vollediger
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan je doen via je Windows Media Player.

Open deze en volg dan onderstaande instructies:

Voordat we met het rippen beginnen eerst nog even de instellingen bekijken/wijzigen.

Ga naar Extra, Opties…Tabblad Muziek rippen

WMPoptiesMuziekrippen.jpg

Tabblad Muziek rippen bestaat uit twee delen:

‘Muziek rippen naar deze locatie’

Hier staat de map waar de bestanden naar toe worden gekopieerd. Onthoud deze locatie voor als je de mp3-bestanden bijvoorbeeld naar je mp3speler wilt kopiëren.

En

‘Rip-instellingen’

Indeling: mp3

Je kunt het proces verder automatiseren, als je veel cd’s wilt rippen, door de opties ‘Cd rippen bij plaatsing in station’ en ‘Cd uitwerpen wanneer het rippen is voltooid’ aan te vinken.

Audiokwaliteit: Deze loopt van 128 kbps naar 320 kbps, 128 kbps is meestal voldoende.

Wil je een betere kwaliteit, is hogere kbps, dan zul je moeten weten wat je apparatuur, zoals mp3-speler of auto radiocdspeler, aan kan.

Als alles naar wens is gewijzigd klik je op OK of Toepassen.

Sluit Windows Media Player af. Anders loopt het anders dan het op deze pagina staat beschreven.

Het rippen kan beginnen.

Plaats je zelfgebrande of gekochte audio cd in de cd-rom speler.

AudioCdPopup.jpg

Als je bovenstaand scherm krijgt selecteer dan ‘Muziek rippen van cd met Windows Media Player’ en klik op OK.Het rippen/kopiëren naar mp3 zal dan direct beginnen. Dit is na 5 tot 10 minuten klaar.

Als je het scherm niet krijgt dan:Open Explorer/Verkenner en selecteer de cd. Via Bestand, Audio CD, selecteer ‘Muziek rippen van cd’. Het rippen/kopiëren naar mp3 zal dan direct beginnen. Dit is na 5 tot 10 minuten klaar.

ExplorerAudiocdMenu.jpg

Na 5 tot 10 minuten is het rippen klaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.