Ga naar inhoud

Paswoord op mappen instellen


Gast Wanneer

Aanbevolen berichten

Ik zou op enkele privémappen een paswoord willen instellen. Enkel verborgen houden is niet veillig genoeg.

Is dit mogelijk?

Op internet zie ik mensen met dezelfde vraag. Maar zij krijgen allerhande programma's aangeboden te downloaden daarvoor.

Maar ik vraag me dan af. Als iemand niet in die bepaalde map kan, of die er dan door gewoon het programma te verwijderen er nadien wél in kan.

Want dan heeft het niet veel zin.

Ik wil dat ook zeer bedreven personen met pc er onmogelijk in geraken.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

EDIT: Deze methode werkt enkel in Windows 7 - Ultimate & Enterprise

Die programma's zijn inderdaad makkelijk te omzeilen, maar als de gebruikers van de PC niet veel verstand van zaken hebben, moet je je niet teveel zorgen maken.

Wat je wel kan doen, en veiliger is, is een nieuwe partitie aanmaken, via Configuratiescherm -> Systeem & Beveiliging -> Systeembeheer -> Partities op harde schijf maken en formatteren. Schijfbeheer zal dan openen, waar je dan je C-Schijf kan vinden, hier kan je rechts op klikken, en de optie volume verkleinen nemen, als je een grote schijf hebt (en nog niet vol staat) , kan je deze Bv.: Verkleinen met 10 of 20 GB (= 10.000 of 20.000 MB intypen.). Als dit gedaan is, zal je bij Start -> Computer, je aangemaakte partitie vinden, hier kan je dan je 'privé' bestanden en mappen inzetten. En deze versleutelen met de ingebouwde Windows 7 - BitLocker, gewoon rechts klikken op je partitie en 'BitLocker' inschakelen aanklikken, er zal een scherm verschijnen, gewoon de stappen volgen, en de 'Key' die je krijgt goed bijhouden! Als dit gelukt is zal je elke keer als je computer opgestart is, en je deze partitie wilt bekijken een wachtwoord moeten ingeven. Daarna kan je ze denk ik terug manueel beveiligen, of gewoon je PC uitschakelen zodat de volgende gebruiker er niet aankan.

Hiervoor moet je geen andere programma's downloaden, maar als je hier je wachtwoord van vergeet en de 'Key' kwijt bent, ben je volgens mij wel alles kwijt wat je daarop hebt gezet, gelukkig heb ik dat nog niet moeten meemaken. xD

aangepast door Gast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bitlocker is enkel beschikbaar voor bepaalde versies van Windows 7 (enkel de Professional versie dacht ik). Waarom wens je de mappen te beveiligen?

Oeps... Niet aan gedacht, op Ultimate werkt het dus... Voor niks getypt, ging er vanuit dat het standaard in Windows 7 zat... :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je geen extra software wil/ kan gebruiken kan je een paswoord op je account plaatsen zodat anderen al geen toegang hebben tot je account.

Dan kan je eigen mappen beveiligen via deze methode of deze bijvoorbeeld.

Betalende software: Password Safe | Standard Edition | Password Manager, Password Reminder, Formfill, Autofill

Maar zoals Kurtt de vraag ook gesteld heeft, waarom wil je zo sterk beveiligen?

Heb je zulke hackers in huis rond lopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag Wanneer,

Is je vraag voldoende beantwoordt en je probleem opgelost?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.