Ga naar inhoud

Externe Hard drive werkt niet meer.


Gast

Aanbevolen berichten

Beste,

Sinds kort heb ik mij een nieuwe externe harde schijf aangeschaft (het gaat om een Intenso) , ik was al mijn bestanden van mijn andere computer aan het overzetten tijdens de nacht, maar er heeft blijkbaar iemand aan m'n computer gekomen en m'n harde schijf uitgetrokken toen hij volop bezig was, nu wil ik hem terug insteken.. en vraagt hij om te formateren, maar uit verschot om al m'n gegevens kwijt te spelen heb ik hem vlug uitgetrokken en nu toont hij niets meer. Het lichtje dat is ingebouwd in de harde schijf licht nog op, maar ik krijg geen venster meer op mijn computer,... ik ben ten einde raad. 'K heb al vanalles geprobeerd (usb poorten wisselen;..), maar niets lijk te werken.

alvast bedankt, sebastiaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je mag nooit een externe schijf zomaar verwijderen uit de aansluiting op je PC.

Dit dient altijd te gebeuren via de functie "hardware veilig verwijderen".

Koppel de externe terug aan en kijk in schijfbeheer of je schijf daar wel aanwezig is.

Indien zichtbaar staat die daar als NTFS, FAT, RAW of...?

Schijfbeheer in Windows xp bereik je via start-> uitvoeren.

Daar typ je compmgmt.msc en klik op OK.

Klik in de consolestructuur op schijfbeheer.

Ben je een Vista of Windows 7 gebruiker ga je ook via start naar uitvoeren.

Typ daar diskmgmt.msc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ongeveer een gelijkaardig probleem.

De schijf is een WD My Passport en als ik die aansloot op de computer duurt het soms wel even voordat de schijf echt verbonden is en het scherm verschijnt. Alleen sinds gisteren verschijnt het scherm helemaal niet meer. Gisteren hoorde ik de schijf nog draaien en daarna stil worden. Vandaag draait die ook niet meer.

Zou ik dat ook met die software kunnen oplossen of is het mijne toch een ander probleem dat een andere oplossing nodig heeft?

P.S.: De schijf wordt niet gevonden in schijfbeheer. En ik ben er vrij zeker van dat het NTFS is.

aangepast door ElvisFannetjeh
Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer de schijf eens op een andere PC, wordt die daar wel gezien?

Hoor je de schijf nog draaien?

Je hebt die schijf nog maar recent gekocht? Denk eraan dat je dan nog garantie hebt.

Ik heb het al geprobeerd op een andere pc.

Ik hoor hem ook nog draaien en het lichtje licht nog op.

Ik denk dat de garantie al verlopen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.