Ga naar inhoud

Externe schijf werkt niet meer


Aanbevolen berichten

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je deze software gebruikt kan geen kwaad, maar je schijf zal wel op moeten starten wat blijkbaar bij jou het geval niet meer is.

Met deze software kun je partities terug halen mochten deze niet meer herkend en weergegeven worden in je verkenner of als een partitie om één of andere reden verkleind of verdwenen is.

Heb je nog garantie op deze externe harde schijf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die software heeft niet veel zin aangezien inderdaad mijn schijf niet meer opstart.

Ik heb nog meer dan een jaar garantie, maar de schijf is eigenlijk gevallen. Dus ik weet niet of die garantie dan geldt.

Dat kan mij eigenlijk ook niet schelen. Het gaat mij niet om de schijf (die mag gerust in de vuilbak), maar om de gegevens die erop staan.

Als ik die zou kunnen terughalen, dan kan mij dat niet schelen dat ik een nieuwe schijf moet kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enig mogelijkheid die je dan nog rest is het openen van de behuizing van de externe HD en de Harde schijf aansluiten op een pc.

Deze harde schijf is een 2.5 Inch HD en is gelijk aan een harde schijf uit een laptop. Als je deze zou kunnen aansluiten in een pc is er misschien nog kans dat je jou data terug kan halen, op voorwaarde dat de harde schijf niet beschadigd is.

Een andere mogelijkheid mocht bovenstaand niet helpen is een data recovery bedrijf, in een eerder topic heeft iemand hiervan gebruik gemaakt maar het is ontzettend duur.

Als ik het goed heb was de kostprijs iets van een 750€ :dong:

Als je wil kan ik eens kijken of ik dat topic nog kan opvissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat topic zal niet nodig zijn. Zó belangrijk dat ze 750 euro waard zijn, zijn ze misschien ook niet.

Ik ga zeker eens aan een vriend vragen of die mij kan helpen met de schijf in een pc te steken.

Volgens dat ik gelezen heb, is de kans dat de schijf zelf beschadigd is vrij klein. Als je kijkt naar de omstandigheden.

Merci voor de hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Graag gedaan ElvisFannetjeh,

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wettelmanneken

Ik heb denk ik net hetzelfde probleem. Ik heb een WD My Passport Essential, hij is nog maar een maand of 4 in gebruik, maar sinds vorige week loopt verkenner vast van zodra ik het wachtwoord heb ingegeven.

Ik steek hem in een USB-poort, ik geef het wachtwoord in en dan loopt verkenner vast. Na 3-tal minuten wachten loopt verkenner opnieuw normaal en vraagt de harde schijf opnieuw om het wachtwoord in te geven alsof er niks is gebeurd.

Ik heb ook al andere laptop, pc en andere USB-poorten geprobeerd. Ik heb ook al de SES driver opnieuw geinstalleerd.

Is er echt geen oplossing... bij de instellingen of eigenschappen of dergelijke?? Ik heb echt niet veel zin om mijn Externe HD en laptop uit elkaar te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij gevallen is dan kan er een elektronische component losgeschoten zijn op de printplaat van de USB controller, als dit het geval is kan je de behuizing van de HD openmaken en de HD eruithalen en hem aansluiten op de PC.

In het slechtste geval is de HD beschadigd door de val en is er niets meer aan te doen, behalve hem naar een recovery bedrijf brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.