Ga naar inhoud

Hard disk not exist


Popje21

Aanbevolen berichten

Hey iedereen,

Ik heb een probleem met mijn HP Pavilion dv7 2200-eb

Gisteren avond was ik bezig met mijn computer toen ik plots een klein tuuuut geluid hoorden vanuit mijn harde schijf.

Heel mijn pc blokkeerde ineens kon ik niets anders doen dan hem opnieuw opstarten

Bij het opnieuw opstarten geraakte ik tot aan de "windows opstarten" maar verder dan dit ging het nemeer, plots kwam er op mijn scherm "bestanden opladen" te staan met een balk vanonder en kort daarna werd mijn scherm blauw

Mijn eerste gedacht was " ik heb een virus" (stond niet stil bij u het tuuuut geluid)

Hierdoor heb ik geprobeerd om via "veilige modus F8" naar mijn programma te gaan, zonder enig resultaat

Heb dan daarnet via de opstart menu F2(diagnostic log) geopend en kreeg het volgende te zien

Result:

03F0 07232012 - 124129

0303 07232012 - 015308

Heb dan het volgende geprobeerd, via de opstartmenu heb ik F10 ingedrukt ( hoopte da mijn configuratie instellingen misschien gewijzigd waren) Heb dan F9 ingedrukt en met Yes beantwoord,

Maar toen ik via F4 een hard disk test wilde doen, kreeg ik de volgende melding hard disk not exist

EN toen is mijne euro gevallen, volgens mij is mijn harde schijf gecrashed :s dit omdat ik de zelfde tuuuuut geluid een paar maanden terug bij mijn batterij hem gehad

Nu ben ik echt ten einde raad. Hoe kan ik met 100% zekerheid weten of mijn harde schijf effectief gecrashed is en aan vervanging toe is?

Eventueel nog bijkomende info

Productnummer is VP993EA#UUG

Mijn notebook is van december 2009 (dus niet meer onder garantie)

BIOs version is F36

Heb een intel core 2duo CPU inzitten

Met een Memory van 4096MB

Virusscanner is G-data 2012

(kan iemand mij helpen?)

Vriendelijke groeten,

Kelly

aangepast door Popje21
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey mod,

Bedankt voor het reageren, ik kan mijn harde schijf niet terugvinden op het tabblad Main in Bios.

Ik heb de harde schijf uit mijn notebook gehaald en op een andere pc gekoppeld maar deze werd niet terug gevonden, na een paar keer te koppelen en te ontkoppelen werd hij plots wel opgespoord maar dit heeeeeeel moeilijk.

Heb dan een andere harde schijf in mijn pavilion geplaatst en toen ik een F4 deed voor een hard disk test gebeurde dit zonder probleem. Dus met andere woorden is mijn harde schijf der aan voor de moeite

Hierdoor denk ik dat het onmogelijk is voor bestanden te reden van mijn gecrashed harde schijf of is dit toch wel mogelijk?

Is het trouwens mogelijk om mijn harde schijf toch nog te redden door bv te formateren ( ik weet dat ik hierdoor zowieso mijn bestanden ga verliezen maar misschien spaart het mij wel de aankoop van een nieuwe uit) Maar zal hierdoor de levensduur er toch in moete boeten toekomstgericht?

MVG

Kelly

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ben ik idd bang dat je HD overleden is, je kunt eens proberen door de HD in een antistatische zak een tijdje in de koelkast te leggen.

Sluit ze dan eens aan en probeer eens toegang te krijgen tot je HD.

De kans is klein maar mij is het zo wel eens gelukt om bestanden van een HD af te halen.

Als je HD fysiek stuk is zal formatteren helaas niet meer helpen.

Mocht je het toch willen proberen om ze te formatteren, kies dan voor snel formatteren zodat alleen de verwijzing naar je bestanden worden verwijderd en de bestanden op je HD aanwezig blijven. Met een programma als Recuva zou je dan kunnen proberen om je bestanden terug te krijgen.

Indien er voor jou belangrijke informatie op je HD staat doe dan zo weinig mogelijk met je HD en dan kun je beter contact op nemen met een data recovery bedrijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mod,

ik ben van plan een nieuwe HD te kopen. Aangezien mijn back- up cd's beschadigd zijn kan ik deze niet gebruiken.

Nu vroeg ik mij af of ik ergens windows 7 kan downloaden en aan de hand van mijn activatienummer (licentie) het besturingsprogramma kan installeren op mijn nieuwe HD?

Ik ben gene crack in pc's maar kan mij wel behelpen en veel zakens zelf oplossen, hierdoor vroeg ik mij af of het moeilijk is om dit zelf te doen? Of kan ik dit beter laten doen door een informaticus

Ik heb al een prijsofferte aangevraagd bij een informatica bedrijf, dit is wat zij mij voorstelde:

Keuze 1: Western Digital met 500 GB HDD opslag en dat op 7200 rpm (zelfde capaciteit/snelheid): 138,00 EUR

Keuze 2: Crucial m4 SSD met 128 GB opslag met Marvell controller (mindere capaciteit maar pak sneller dan een gewone hdd zoals keuze 1): 192,95 EUR

Beide prijzen zijn incl. BTW, installatie windows 7 en werkuren, zijn deze prijzen maatschappelijk?

Eveneens gaat mijn keuze naar optie 1 want stel mij de vraag of een SSD schijf effectief beter is

MVG

Kelly

BTW: merci voor de respons telkens :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een installatie kun je makkelijk zelf doen alsook het plaatsen van een HDD hoor maar als je het niet goed vertrouwd kun je het uiteraard ook laten doen.

Wat die prijzen betreft zit je zeker goed maar let wel dat daar waarschijnlijk geen windows dvd bij geleverd word.

SSD is vele malen sneller dan een gewone HDD maar kost ook wel een heel stuk meer uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.