Ga naar inhoud

WD My Passport Essential laat verkenner vastlopen.


Gast wettelmanneken

Aanbevolen berichten

Gast wettelmanneken

Geachte

Men heeft mij gevraagd om dit in een apparte discussie te plaatsen. Bij deze:

Ik gebruik sinds een 3-tal maanden een WD My Passport Essential waarop ik mijn foto's, video's, muziek en ook 1 game op bewaar. Het begon allemaal ong een maand geleden toen ik plots geen bestanden op en van de HD kon zetten of halen. Ik kreeg steeds de melding dat deze "tegen schrijven beveiligd" was. Na wat aanpassingen bij eigenschappen en regedit verliep alles opnieuw vlot.

Vorige week kreeg ik weer hetzelfde probleem toen ik foto's van een sd kaart naar de WD Passport wou kopiëren. Ik schakelde alles uit, ging slapen en toen ik de volgende avond mijn WD inplugde in een USB-poort gebeurde het volgende:

Bij "deze computer" verscheen de externe HD op de "G:/" -schijf

Ik gaf het wachtwoord van de HD in

verkenner liep vast

Als ik 3 minuten wacht deblokkeert verkenner (deze computer), gaat alles weer normaal en vraagt de HD opnieuw om het wachtwoord in te geven alsof er niets gebeurd is.

Ik heb al andere USB-poorten geprobeerd, een andere laptop en een andere pc. Ik heb ook al alle software van WD verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. Niets helpt.

Is er geen oplossing bij eigenschappen, regedit of dergelijke? Ik heb echt niet veel zin om alles open te prutsen.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de harddisk uit mekaar gehaald met de bedoeling om op een ander toestel aan te sluiten maar dat gaat niet omdat er geen gewone harddisk in zit.

Het beste is om de harddisk onder garantie te laten herstellen.

Zelf heb ik dat niet gedaan omdat er belangrijke data staan en dus moet ik het stuk slaan als er geen oplossing is.

Wat ik nog niet geprobeerd heb is om het met Ubuntu te lezen.

Dus Ubuntu proberen en dus niet installeren.

Nota: ik heb ook met Windows 8 geprobeerd om te formatteren en dat lukt ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast wettelmanneken

Dit heeft uiteindelijk niets geholpen, ik dacht trouwens dat Stegisoft zelf een vraag stelde. Ik heb uiteindelijk mijn garantie gebruikt en ik heb zo goed als alle bestanden nog van een backup van mijn laptop kunnen halen.

Iedereen vriendelijk bedankt voor de hulp!

Het slotje gaat er op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.