Ga naar inhoud

Laptop te warm, wordt erg langzaam.


Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik heb een *klein* probleem, ik zit zelf al een tijdje in de computer wereld en weet behoorlijk veel van computers af. Toch is het mij nog niet gelukt om hieronder staande klacht op te lossen.

Ik heb een laptop (Compaq Presario CQ61) die ongeveer 2 jaar oud is. Na het opstarten werkt de laptop goed, na ongeveer een half uur begint de laptop super warm te worden terwijl ik een normaal internet spelletje open heb. Ik kan zelfs het internet spelletje niet meer afmaken, doordat de computer ook erg, maar dan ook echt erg traag wordt. Via Speedfan heb ik gemeten dat bij 2,5 CPU Usage de warmte van de laptop ongeveer 55-60 graden is.

Ik heb ook absoluut GEEN virussen op mijn computer. Ook kan het niet aan de opslag liggen, omdat ik mijn laptop meestal voor internet gebruik, dus geen msn, geen games.

Kortom, ik heb een laptop die na een half uur gloeiend heet word, en super traag wordt.

Zou iemand mij kunnen helpen?

Mvg.

Philip

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een uitgebreid overzicht van je hardware. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De volgende gegevens krijg ik met het scannen van een map. (Het moederbord knalt bijna tegen de 80 graden)

Besturingssysteem

MS Windows 7 Professional 32-bit

Processor

Intel Pentium T4300 @ 2.10GHz 59 °C

Penryn 45nm Technologie

RAM

2,00 GB Dual-Kanaal DDR2 @ 332MHz (5-5-5-15)

Moederbord

Quanta 306A (CPU) 76 °C

Graphics

Algemeen PnP-beeldscherm (1366x768@60Hz)

512MBGeForce G 103M (HP) 58 °C

Harde schijven

149GB Hitachi Hitachi HTS543216L9A300 ATA Device (SATA) 51 °C

Optische schijven

hp DVDRAM GT20L ATA Device

Audio

IDT High Definition Audio CODEC

aangepast door philipkroep
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een citaat uit het privé-bericht dat philipkroep me stuurde:

Ben er inmiddels een beetje zat van dat mijn been verbrand haha! :D

Een laptop is geen dier of baby en hoort dan ook ABSOLUUT niet thuis op de schoot...:-)

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door een te hoog stofgehalte.

Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken…nadien kan je ons dan de nieuwe resultaten van Speccy bezorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mijn laptop een week geleden al stof vrij gemaakt, ventilators werken prima.

Heb je de behuizing waarin zich de koelfan bevind ook open gehad, hierin wil zich nogal eens heel wat stof verzamelen en dit is zo aan de buitenkant van de koeler niet te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.