Ga naar inhoud

kan geen PDF bestanden afdrukken


Aanbevolen berichten

Ik ben in het bezit van een HP officejet J4580 (all in one) printer en het wil maar niet lukken om een PDF bestand af te drukken. Zodra ik op het printericoon druk verschijnt de melding "kan afdruktaak niet starten. Is de printer beschikbaar?" Een Word document kan ik wel afdrukken. Ook heb ik eens gekeken bij printereigenschappen en daar kan ik ook niets vinden waardoor je een PDF bestand zou kunnen instellen/afdrukken.

Weet iemand hoe ik die PDF printopdracht kan laten uitvoeren. Ik ben helaas geen bits en bite expert dus graag de oplossing in begrijpelijke mensentaal doorgeven.

Alvast bedankt voor de genomen moeite.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer je een pdf uit te printen vanuit adobe reader?

Ga dan in adobe reader via bestand naar afdrukken...

In het venster afdrukken klik je bij printer op het neerwaartse pijltje en selecteer je HP printer.

Deze printer was al geselecteerd :(

Zijn er mogelijk nog andere oplossingen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lukt het printen in adobe reader niet of open je die pdf bestanden in je browser en print je van daar uit?

Welke Windows versie gebruik je?

In beide gevallen wil het niet lukken. Ik heb de XP versie van Windows. Het zou mogelijk kunnen zijn dat dit PDF bestand beveiligd is maar ook als ik een PDF bestand zelf maak (en dus niet is beveiligd) lukt het ook niet.

aangepast door maasland100
Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwijder je huidige adobe reader versie via start-> configuratiescherm-> software.

Voer dan onderstaande uit:

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

**************************************************************************

Download en herinstalleer adobe reader via deze link. Verwijder eerst het vinkje bij Mcafee voor het downloaden.

**************************************************************************

Open dan het geïnstalleerde adobe reader en ga via bestand naar afdrukken....

post-23245-1417705018,4737_thumb.png

Controleer dan in het venster afdrukken of jouw printer er als standaardprinter staat.

post-23245-1417705018,6061_thumb.jpg

Selecteer dan via bestand-> openen een pdf bestand en druk op afdrukken..., lukt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verwijder je huidige adobe reader versie via start-> configuratiescherm-> software.

Voer dan onderstaande uit:

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

**************************************************************************

Download en herinstalleer adobe reader via deze link. Verwijder eerst het vinkje bij Mcafee voor het downloaden.

**************************************************************************

Open dan het geïnstalleerde adobe reader en ga via bestand naar afdrukken....

[ATTACH=CONFIG]20137[/ATTACH]

Controleer dan in het venster afdrukken of jouw printer er als standaardprinter staat.

[ATTACH=CONFIG]20138[/ATTACH]

Selecteer dan via bestand-> openen een pdf bestand en druk op afdrukken..., lukt dat?

Hoe dankbaar ik ook ben voor aangedragen oplossingen en moeite van de mensen van goede wil, hoe jammer ik het vind dat het nog steeds niet wil lukken.

Ik blijf dan ook dankbaar voor elke aangedragen oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je zeggen waar het juist fout loopt als je de tip in bericht 7 volgt?

Welke browser gebruik je, IE?

Voer dan onderstaande uit:

- Open Internet explorer.

- Ga naar het menu Extra en kies Internetopties.

- Op de tab Geavanceerd klik je onderaan op de knop Opnieuw instellen...

- Klik nogmaals op Opnieuw instellen.

- Klik op Sluiten en herstart internet explorer.

Opmerking:

Bovenstaande procedure kan ook volautomatisch gebeuren, door dit programma te downloaden en uit te voeren: reset IE naar standaardinstellingen (klik erop).

Meer info over het opnieuw instellen van IE, vindt u hier.

Indien nog niet opgelost, heeft het voorheen wel gewerkt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alle hierbovenstaande regels, regel voor regel, uitgevoerd en het wil maar niet lukken.

Ik heb Windows IE 8 geïnstalleerd. Het gaat fout zodra ik een printopdracht wil geven. Dit gaat als volgt;

ik heb het PDF bestand geopend, daarna klik ik op "bestand"--> "afdrukken". Dan verschijnt er een dialoogvenster waarin je een printerkeuze kunt maken (in mijn geval de HP OfficeJet J4500). Zodra ik op "OK" druk verschijnt de melding "kan afdruktaak niet starten. Is de printer beschikbaar?"

Als ik mij goed herinner kon ik voorheen wél een PDF bestand afdrukken en wat er daarna fout is gegaan weet ik ook niet. Wat ik wel weet is dat het erg lastig is als het niet lukt. Mijn hoop is dan ook dat de oplossing gevonden wordt.

Al vast bedankt voor de reactie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus het pdf bestand staat op je harde schijf, je opent het via adobe reader, je klikt op bestand-> afdrukken en dat lukt niet.

Is het voor jouw mogelijk om het bewuste pdf bestand als bijlage in een volgend bericht te plaatsen zodat we het zelf kunnen testen?

Hoe je een bijlage in een bericht kan plaatsen lees je hier (klik erop).

Probeer de pdf hieronder eens op te slaan op je PC en dan een bladzijde af te drukken.

[ATTACH]20196[/ATTACH]

fat32 naar ntfs.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.