Ga naar inhoud

Programma's starten niet op.


Dippie

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe harde schijf uit de garantie. De vorige heeft er helaas de brui aan gegeven.

Schijf ingebouwd, geformateerd en partitie's aangemaakt. Daarna heb ik GTA IV geïnstalleerd, maar wanneer ik deze opende, kreeg ik het Social Club scherm (zoals gewoonlijk). Toen logde ik daar in, een paar tellen zie ik het icoontje in m'n taakbalk, maar daarna sluit hij het spel vanzelf af.

Vanavond heb ik iTunes geïnstalleerd, maar hier hetzelfde probleem: Ik open iTunes, zie het icoon in m'n taakbalk, en na een paar seconden is het icoon weer weg.

Ze staan beide in een andere partitie, mocht dit van belang zijn.

De schijf is een Samsung SpinPoint F2 EcoGreen Desktop Class HD103SI van 1TB.

Ik zou graag hulp willen, en anders moet ik de schijf weer opsturen denk ik zo...

Groet,

Doemar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijk te zeggen.

1) Het enige verband tussen beiden programma is dat ze beiden een deel van de bestanden in c:\ plaatsen of op de partitie van Windows 7. Installeert Windows 7 opnieuw.

2) Het is een sata 300 harddisk. Hebt je opgelet dat je sata 300 poorten is aangesloten?

3) Probeer eens een ander sata poort te gebruiken voor de harddisk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu je dat over die C-partitie zegt... Ik heb net voor het installeren van GTA IV de 'mijn documenten'-mappen gewijzigd naar de d-schijf. Zou dit het probleem kunnen zijn?

Al pakken de daarvoor al geïnstalleerde programma's de documenten uit de nu D-schijf wel.

Windows zelf staat daarnaast op een aparte ssd-schijf, net als enkele programma's. Een programma die volgens mij geen bestanden op de c:/ plaatst (Teamtalk).

aangepast door Dippie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen het volgende artikel gevonden: Persoonlijke mappen en bestanden verplaatsen

Het belangrijkste voor mij is nu de volgende alinea:

LET OP: Selecteer altijd een reeds aangemaakte map en nooit een partitie! Een verwijzing naar een partitie kan namelijk alleen via een lastige registeringreep worden teruggedraaid. Sterker nog: als je bij het verplaatsen per ongeluk een partitie hebt geselecteerd, is het zelfs gemakkelijker de gegevens en instellingen naar een nieuw aangemaakt gebruikersaccount over te zetten dan te proberen de fout te herstellen...

Helaas heb ik inderdaad al mijn bestanden naar een partitie over gezet... Hoe kan ik er misschien nog voor zorgen dat ik dit in het register kan veranderen. Want anders zal ik toch echt Windows opnieuw moeten installeren...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.