Ga naar inhoud

flikkerend beeld Acer laptop


R van Dieren

Aanbevolen berichten

Goedemiddag. Ik heb al enige jaren een Acer laptop (type <...>) en de laatste tijd heb ik tijdens gebruik last van een flikkerend beeldscherm. Dit gebeurt onregelmatig tijdens gebruik. Wanneer je dan de bovenkant van het scherm vastpakt en deze iets meer naar achteren kantelt (of naar voren) dan is het weer (soms tijdelijk) verholpen. Mijns inziens een los contactje en niet zozeer een groot defect. Kan ik hier met de nodige voorzichtigheid zelf iets aan doen? Ik denk dat aanbieden aan de dealer ed in de munten gaat lopen, en uit de garantie ben ik ook al.

Ik hoor graag wat advies cq tips.

vriendelijke groet

Ron van Dieren :dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag R van Dieren,

welkom op PCH.

Je zou eventueel de kader rond het scherm kunnen los maken en dan het bovendeksel van de laptop losschroeven van het scherm...achteraan het scherm zit de connectie van de bekabeling tussen scherm en moederbord: mogelijk is er sprake van een slechte verbinding.

Als je hier klikt kan je een algemene handleiding voor de demontage bekijken, misschien kunnen we nog een service-manual voor je Acer terugvinden maar dan hebben we wel de volledige type-aanduiding nodig (zie onderzijde laptop).

Koppel de laptop eerst af van de netspanning, verwijder de batterij en druk dan een vijftal keer op de powerknop...zorg er ook voor dat je statisch ontladen bent door bijvoorbeeld een ongeschilderd deel van verwarming of waterleiding aan te raken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.