Ga naar inhoud

Draadloos netwerk


Robo

Aanbevolen berichten

Ik krijg geen verbinding meer met mijn draadloos netwerk (Fibernet van Telenet met modem + ingebouwde router van Telenet). Steeds een melding over DNS. Met andere apparaten werkt alles correct. Vroeger viel de verbinding regelmatig weg maar nu is het gewoon niks meer.

Ik gebruik nu een UTP-kabel zodat ik toch nog op internet geraak.

Automatische probleemoplosser kan het probleem niet oplossen.

Hieronder (als het lukt) een melding die ik vaak krijg maar geen oplossing biedt als ik het uitvoer.

[ATTACH]20246[/ATTACH]

Router.docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met andere PC's lukt het probleemloos.

Ik schakel de router uit, even wachten en dan terug aan maar ook dat heeft geen effect.

In de bijlage aan mijn eerste post zegt hij iets over die DNS, dat was hetgeen ik bedoelde over die DNS.

Ik vermoed dat het ergens een instelling is waardoor hij geen verbinding kan maken. Maar ik vind het niet.

Vroeger kon ik ermee draadloos online maar viel de verbinding voortdurend weg terwijl dit met andere apparaten niet was. Telkens schakelde hij de router dan automatisch aan en uit waarna er terug verbinding was. Maar nu is het niks meer.

Zijn er misschien belangrijke instellingen of iets dat ik moet aanvinken dat ik over het hoofd zie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de bijlage aan mijn eerste post zegt hij iets over die DNS, dat was hetgeen ik bedoelde over die DNS.
Ik vind nochtans niks over dns in de bijlage. :hmmmm:

Ik zie wel een tab open staan waar blijkbaar de pagina wel normaal opende.

Je hebt de fout dus niet met alle webpagina's?

Kan je het volgende eens uitvoeren?

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn er zaken gewijzigd tov vroeger?

hoe staan de instellingen op je laptop? (netwerkcentrum - draadloze verbinding - eigenschappen van InternetProtocol versie 4?

Internetprotocol 4 staat aangeduid. Als ik dan naar eigenschappen kijk dan staat alles op automatisch.

Internetprotocol 6 staat ook wel aangeduid.

Kan het misschien een conflict geven als deze beiden staan aangevinkt?

Ondertussen maakt hij terug automatisch verbinding. Maar regelmatig is de verbinding even weg en daarna weer terug.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe eens het volgende.

Sluit alle browser vensters.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /flushdns en druk enter.

Heeft dit iets opgelost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.