Ga naar inhoud

netwerk toont geen verbinding, maar wel internet


wakkie

Aanbevolen berichten

Dag allemaal

Ik heb sinds enige tijd dit aan de hand:

Op mijn taakbalk toont het netwerk icoon dat ik niet verbonden ben met het draadloze netwerk.

Bij draadloze verbindingen staat dat ik wel verbonden ben maar met beperkte toegang.

Als ik het netwerkcentrum open, staat er dat er geen verbinding is tussen mijn laptop --X-- internet.

Mijn internet werkt perfect, ook de snelheid is optimaal.

Op kot werkte ik met een netwerkkabel, ook die verbinding werd niet getoond.

Voorheen werkte dit allemaal wel.

Ik heb een Asus PRO64VG met W7.

Deze is een 11 maanden geleden geformateerd en voordien zat ik ook even met dit 'probleem'. Daarna was alles weer in orde, maar nu heb ik het dus weer. Ligt dit aan de adapter? De andere laptops in huis hebben dit niet :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je een netwerkkabel gebruikt ipv draadloos, kan je dan wel op internet?

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk, er is er maar 1 beschikbaar op dit moment en 't staat op automatisch verbinden.

Het feit dat dit zowel voor als na de formatatie opdook vind ik raar. Probleem met de netwerkadapter?

Het viel mij voor het eerst op op kot toen ik de kabel in stak en geen verbinding zag maar wel op internet kon.

Misschien eens de drivers opnieuw installeren als ze kan vinden?

De router herstarten moeten we vreemd genoeg vaak doen thuis. Zowel met deze als met de vorige. Of het is te zeggen, dat internet meerdere keren per week even wegvalt is geen uitzondering. Maar dat te zijde.

aangepast door wakkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de juiste drivers te achterhalen, hebben we het merk, model en modelnummer van de pc/laptop nodig.

Bijkomend kan je het volgende doen.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie in het logje dat de ontdekking van draadloze nertwerken is uitgeschakeld.

Waarschijnlijk is dat de reden dat het netwerk niet getoond wordt.

Schakel de ontdekking van netwerken in en kijk of dit enige verandering geeft.

Ik zie ook dat de temperaturen van processor en moederbord aan de hoge kant zijn.

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door een te hoog stofgehalte.

Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken…nadien kan je ons dan de nieuwe resultaten van Speccy bezorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.