Ga naar inhoud

Asus R500VD-SX093V-3rd i7-3610QM


Whatdoyouthink

Aanbevolen berichten

Goedenmorgen,

Ik zit hier met het volgende type laptop: Asus R500VD-SX093V-3rd i7-3610QM Alleen deze start traag op. Deze is net 2 dagen oud, heb windows al is opnieuw erop gezet maar ik zie geen verschil. Hij staat vooral lang vast bij het welkoms scherm. Het lijkt wel alsof hij alles 10 keer wilt laden, maar daar geen specifieke reden voor heeft.

Ik heb al heel wat start-up programma's uitgezet. Maar dit blijkt niet te helpen. Ook wanneer ik niks op de laptop doe heeft de laptop zo 50% van het werkgeheugen in beslag. Dat lijkt me erg veel, ik heb een screenshot toegevoegd van de lopende processen.

Het lijkt me meer een software matige fout, dan dat er iets in de hardware speelt. Ik heb het programma Tune-Up 2012 erop staan en deze heeft het register etc. allemaal opgeschoond.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Whatdoyouthink

post-36965-1417705040,033_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien je een legale Windows hebt dan kan er in feite niks mee zijn.

Wat wel kan is dat de dvd van Windows zelf niet proper is en dat er bestanden worden overgeslagen wordt om te installeren.

Als je een nieuwe installatie doet en je hebt meteen 50% van de geheugen nodig dan kan het wel mogelijk een virus zijn.

Maar ik zie ook dat je erg weinig processor opgestart heb en mogelijk hebt je juist teveel uitgeschakeld.

Als je Windows opnieuw installeert dan moet je in feite alle partitie verwijderen en opnieuw aanmaken en dan pas Windows installeren maar kies dan voor niet automatisch update doen en zelf de driver installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je bericht.

Het valt me inderdaad ook op dat de processor slechts niet of weinig gebruikt wordt. Waar kan ik dit wijzigen? Of is dit niet aan te passen?

Ik heb zelf geen CD/DVD voor Windows 7, in ieder geval geen legale. Ik heb alleen een recovery optie van Asus op deze laptop. Ik heb AVG erop staan volledige licentie. Ik zal deze is goed laten draaien. Maar wanneer de laptop even aanstaat dan werkt hij wel goed na behoren. Maar het starten gaat écht sloom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een nieuwe laptop staat meestal veel bloatware of programma's die Asus in dit geval mee installeert tijdens de eerste ingebruikname.

Deze programma's starten vaak met Windows mee op en zorgen voor vertraging omdat deze programma's allemaal tijdens het starten worden geladen.

Ga via Start > Alle programma's > Bureau-accessoires en rechtsklik op de opdrachtprompt en

kies voor Als administrator uitvoeren.

Typ in de opdrachtprompt tasklist /svc >C:\tasklist.txt en druk op Enter

Ga naar de root van je C-schijf waar je het tekst bestand tasklist.txt terug vind en plaats de inhoud in je volgende bericht.

En voer even het volgende nog uit

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de meest linkse kolom op Gereedschap en vervolgens klik je op Opstarten

Nu klik je rechtsonder in het programmavenster op Opslaan als tekstbestand en selecteer

een locatie voor het opslaan van het tekstbestand.

Plaats de inhoud van dit tekstbestand in je volgende bericht.

Zo kunnen wij beoordelen wat allemaal onnodig mee opstart ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je bericht.

Ik heb de .txt bestanden even in een quote gezet. Zelf had ik al het een en ander uitgezet. Kan het niet zijn dat alles op energiebesparend staat? Waardoor hij meer om de accu geeft dan om de prestaties? Waar kan ik dit nakijken?

Imagenaam Proces-i Services

========================= ======== ============================================

System Idle Process 0 n.v.t.

System 4 n.v.t.

smss.exe 408 n.v.t.

avgrsa.exe 556 n.v.t.

avgcsrva.exe 592 n.v.t.

csrss.exe 1012 n.v.t.

wininit.exe 524 n.v.t.

csrss.exe 992 n.v.t.

services.exe 1028 n.v.t.

lsass.exe 1044 KeyIso, SamSs

lsm.exe 1052 n.v.t.

winlogon.exe 1108 n.v.t.

svchost.exe 1204 DcomLaunch, PlugPlay, Power

nvvsvc.exe 1264 nvsvc

svchost.exe 1308 RpcEptMapper, RpcSs

svchost.exe 1384 AudioSrv, Dhcp, eventlog,

HomeGroupProvider, lmhosts, wscsvc

svchost.exe 1440 AudioEndpointBuilder, HomeGroupListener,

Netman, SysMain, Wlansvc, wudfsvc

svchost.exe 1488 AeLookupSvc, Appinfo, BITS, Browser,

EapHost, gpsvc, IKEEXT, LanmanServer,

MMCSS, ProfSvc, RasMan, Schedule, SENS,

Winmgmt, wuauserv

svchost.exe 1592 EventSystem, fdPHost, netprofm, nsi,

SstpSvc, WinHttpAutoProxySvc

svchost.exe 1688 CryptSvc, Dnscache, LanmanWorkstation,

NlaSvc, TapiSrv

wlanext.exe 1772 n.v.t.

conhost.exe 1780 n.v.t.

nvxdsync.exe 1908 n.v.t.

nvvsvc.exe 1920 n.v.t.

spoolsv.exe 1220 Spooler

svchost.exe 1540 FDResPub

taskhost.exe 1660 n.v.t.

svchost.exe 1716 BFE, MpsSvc

explorer.exe 2280 n.v.t.

avgfws.exe 2364 avgfws

avgwdsvc.exe 2412 avgwd

TuneUpUtilitiesService64. 2620 TuneUp.UtilitiesSvc

WLIDSVC.EXE 2668 wlidsvc

WLIDSVCM.EXE 2800 n.v.t.

AVGIDSAgent.exe 2844 AVGIDSAgent

avgnsa.exe 2956 n.v.t.

avgemca.exe 2972 n.v.t.

TuneUpUtilitiesApp64.exe 3040 n.v.t.

svchost.exe 3520 PolicyAgent

TrustedInstaller.exe 3552 TrustedInstaller

avgtray.exe 3828 n.v.t.

nvtray.exe 2352 n.v.t.

avgcsrva.exe 3948 n.v.t.

svchost.exe 4236 p2pimsvc, PNRPsvc

iexplore.exe 4436 n.v.t.

iexplore.exe 4504 n.v.t.

dllhost.exe 4956 n.v.t.

FlashUtil10o_ActiveX.exe 4108 n.v.t.

mscorsvw.exe 3608 clr_optimization_v4.0.30319_32

mscorsvw.exe 2568 clr_optimization_v4.0.30319_64

daemonu.exe 5096 nvUpdatusService

Integrator.exe 4776 n.v.t.

WmiPrvSE.exe 5276 n.v.t.

audiodg.exe 3744 n.v.t.

cmd.exe 2732 n.v.t.

conhost.exe 5348 n.v.t.

tasklist.exe 5684 n.v.t.

De tweede via CCleaner:

[Nee HKLM:Run ACMON ASUS C:\Program Files (x86)\ASUS\Splendid\ACMON.exe

Nee HKLM:Run Acrobat Assistant 8.0 Adobe Systems Inc. "C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 10.0\Acrobat\Acrotray.exe"

Nee HKLM:Run Adobe Acrobat Speed Launcher Adobe Systems Incorporated "C:\Program Files (x86)\Adobe\Acrobat 10.0\Acrobat\Acrobat_sl.exe"

Nee HKLM:Run Adobe ARM Adobe Systems Incorporated "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"

Nee HKLM:Run Adobe Reader Speed Launcher Adobe Systems Incorporated "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 10.0\Reader\Reader_sl.exe"

Nee HKLM:Run AdobeAAMUpdater-1.0 Adobe Systems Incorporated "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\OOBE\PDApp\UWA\UpdaterStartupUtility.exe"

Nee HKLM:Run AdobeCS5.5ServiceManager Adobe Systems Incorporated "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\CS5.5ServiceManager\CS5.5ServiceManager.exe" -launchedbylogin

Nee HKLM:Run ASUS Screen Saver Protector ASUS C:\Windows\AsScrPro.exe

Nee HKLM:Run ATKOSD2 ASUSTek Computer Inc. C:\Program Files (x86)\ASUS\ATK Package\ATKOSD2\ATKOSD2.exe

Ja HKLM:Run AVG_TRAY AVG Technologies CZ, s.r.o. "C:\Program Files (x86)\AVG\AVG2012\avgtray.exe"

Nee HKLM:Run CLMLServer CyberLink "C:\Program Files (x86)\CyberLink\Power2Go\CLMLSvc.exe"

Nee HKLM:Run HControlUser ASUS C:\Program Files (x86)\ASUS\ATK Package\ATK Hotkey\HControlUser.exe

Nee HKLM:Run RTHDVCPL Realtek Semiconductor C:\Program Files\Realtek\Audio\HDA\RAVCpl64.exe -s

Nee HKLM:Run SwitchBoard Adobe Systems Incorporated C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\SwitchBoard\SwitchBoard.exe

Dit is het zo een beetje, ik hoop dat jullie er wijs uit kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste voor de hand liggende programma's heb je reeds uitgeschakeld.

Wel draait TuneUpUtilities als service mee, schakel deze eens uit en wil nog even benadrukken dat het register opkuisen met dit soort programma's vaak meer voor problemen zorgt dan dat deze oplossen helaas.

Voor energiebeheer voer je het volgende uit.

Ga via Start > Alle programma's > Bureau-accessoires en open de opdrachtprompt

typ Powercfg.cpl in de opdrachtprompt en druk op Enter waarna energiebeheer word getoond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-).

Dan kan ik even een goed tooltje opzoeken om je HD te controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.