Ga naar inhoud

Nieuwe pc


Aanbevolen berichten

Mijn man heeft zich een nieuwe pc gekocht .

En ik vroeg mij af welke programma's goed zouden zijn om erop te zetten .

Antivirus staat een versie op die 30 dagen goed is en dat is kaspersky .

Tot nu toe heel te vreden van (als ie goed is zou ik begod niet weten ) .

Kan ik hem blijven gebruiken de gratis versie ervan dan ? .

Wat raden jullie aan . ik heb vroeger altijd de gratis versie van avg of avast gehad .

Ik heb ook al cclaener erop gezet .

Moet er ook een mailware programma op komen of niet ?

En moet wat moet ik nog doen voor de beveiligging van de pc .?

Bedankt alvast , groetjes

Jetske

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Jetske,

Na de proefpersiode van 30 dagen, zal je Kaspersky niet meer werken, tenzij je deze aankoopt.

Persoonlijk vind ik dit niet nodig, er zijn namelijk heel wat gratis scanners die even goed presteren.

Je Kaspersky kan je alvast verwijderen met deze tool: http://support.kaspersky.com/downloa...avremover9.zip

Zelf ben ik een voorstander van de gratis ZoneAlarm antivirus + Firewall.

Deze gebruikt dezelfde AV-engine van Kaspersky. Als je wilt, kan je ZoneAlarm HIER downloaden.

Andere gratis AV scanners zoals AVG en Avast zijn natuurlijk ook goed, maar deze hebben geen eigen firewall.

Aan jou de keuze. :-)

Als second opinion kan je af en toe je pc handmatig scannen met Malwarebytes (klik erop) en Spybot. Let wel bij de installatie dat je de realtime bescherming uit laat, anders zou deze conflicten kunnen geven met je antivirus.

Zorg ook steeds dat al je Windows updates gedaan worden. Dit kan je automatisch laten gebeuren in je configuratiescherm.

Je andere software (zoals flashplayer) moet eveneens steeds up to date zijn. Een zeer handige tool die dit automatisch voor jou kan doen is Secunia PSI.

Klik niet te snel op "Next" bij de installatie van een programma. Standaard staat het installeren van vervelende balken reeds aangevinkt. Vink die dus uit. Die reclame (en malware) kan je missen als kiespijn.

Hou je administrator account enkel om zaken te installeren of te verwijderen. Maak voor jezelf een bezoekersaccount, die minder rechten heeft en stel een goed paswoord in op beide accounts.

aangepast door Jion
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is een flashplayer ????

Hou je administrator account enkel om zaken te installeren of te verwijderen. Maak voor jezelf een bezoekersaccount, die minder rechten heeft en stel een goed paswoord in op beide accounts.

Waar stelt u me dit voor ?????

En hoe doe ik dat .????

Heel erg bedankt voor de zeer uitgebreide uitleg daar kan ik echt wat mee nogmaals bedankt .

aangepast door jetske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Adobe Flash player is een grafisch programma dat zorgt voor actie op je scherm. Voorbeelden zijn filmpjes, animaties, online streaming beurskoersen, bewegende reclamebanners, webvideo's, spelletjes, websites enz... Dit is een programma dat zo goed als onmisbaar is op een pc. Let bij de installatie wel op om de reclame van MacAffee uit te vinken!

Hoe je een nieuwe gebruiker aanmaakt, of een huidige kan aanpassen, kan je HIER lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.