Ga naar inhoud

Zwart scherm na login


SergeMorel

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb dit al een kleine maand ongeveer denk ik.

Iedere keer dat ik mijn laptop (Dell Vostro 1520) opstart of laat hervatten uit slaapstand of sluimerstand krijg ik na het inloggen een zwart scherm.

Niets werkt nog, mijn pc ligt nog aan want de lampjes branden nog van de aan/uit knop en caps locks enzovoort.

Het toetsenbord doet ook niets meer, als ik bijvoorbeeld muziek laat spelen en op de play/pause knop druk stopt het niet met spelen, waaruit ik veronderstel dat het toetsenbord dus ook niet meer meewerkt op dat moment.

Het scherm is net alsof het is uitgeschakeld als je hem zo een tijdje laat staan.

Ik heb al vele malen gegoogled en er zijn veel discussies rond maar ik heb nog nooit echt het exact zelfde probleem gevonden als het mijne.

Ik heb toch de oplossing geprobeert, zo heb ik mijn BIOS geupdate naar A08 (van A07) en mijn 'NVIDIA GeForce 9300M GS' was de laatste versie maar ik had ergens gelezen dat die versie speciaal voor gamen was (beta), dus heb ik de voorlaatste terug geinstalleerd (296.10)

Ik heb ook een paar keer Malware Bytes laten scannen, niets gevonden.

De temperaturen lijken normaal (50°-60°) van zowat alle hardware.

In veilige modus werkt alles normaal.

Dat is zowat alles dat ik kan vertellen van details, als je nog iets wil weten, vraag maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Schakel het gebruik van de slaapstand/ sluimerstand uit. (eventueel via veilige modus)

Start je laptop opnieuw op, heb je dan ook nog zulke problemen?

Ik heb het nog niet geprobeerd maar ik krijg dit probleem nu ook bij het opstarten, dus niets gewoon na slaapstand of sluimerstand.

Enkel veilige modus werkt nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de poorten herstellen:

Ga naar apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

De usb drivers zullen opnieuw geinstalleerd worden en de poorten worden geinitialiseerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de poorten herstellen:

Ga naar apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

De usb drivers zullen opnieuw geinstalleerd worden en de poorten worden geinitialiseerd.

Ik heb alle poorten verwijderd (installatie ongedaan gemaakt) en zo, maar het licht dus helemaal niet aan de usb poorten.

Het was puur toeval dat het toen werkte.

Enige verdere tips of help ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Test een paar keer zonder iets in de USB- poorten, werkt je laptop dan wel moet je één voor één de hardware aansluiten en zo elimineren.

Verder kan je eens testen of je in veilige modus het probleem ook hebt.

Dat doe je door bij het herstarten van de laptop direct op de F8 toets de tokkelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.