Ga naar inhoud

probleem met 2 monitoren op 1 computer


7exe

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb onlangs een nieuwe LED-monitor gekocht en aangesloten, zonder de oude monitor te verwijderen.

Ik heb nu dus 2 LED-monitoren op mijn computer. Mijn 27" is mijn primair scherm en mijn 24" is mijn secundair.

Nu is het probleem dat als ik de computer opstart, hij opstart op het secundair scherm (dus ik moet die telkens aanzetten voor opstart en nadien terug afzetten als pc is opgestart). Ook printscreen wordt genomen van het secundaire scherm en is dus altijd leeg.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn computer opstart op mijn primair scherm, ook al is alles goed ingesteld.

Dank bij voorbaat

Mathias

(Mijn computer kan alles draaien, ook 2 monitoren op 1 gpu, geen probleem)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste, dit is zoizo in orde, ik weet zelf ook wel wat van computers af.

Het is zo dat alles al goed is ingesteld, zoals geschreven in de eerste post, maar ik kan hier dus geen oplossing voor vinden.

Ik heb ook al het internet afgezocht naar een mogelijke oplossing, maar zonder resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, nog niet, zal ik straks eens proberen als mijn pc uit staat.

Maar ik had ook al zover gedacht hoor, maar heb dit nog niet geprobeerd, aangezien mijn primair scherm altijd met HDMI gekoppeld wordt en mijn primair scherm met VGA. Dus ik heb voor mijn 27" HDMI gekozen en mijn 24" scherm VGA (terwijl hij altijd HDMI was)

Ik ben bang dat mijn HDMI kabel te kort is voor aan mijn 2de scherm te geraken, maar ik zal is proberen. Maar ik dacht toch dat kabels veranderen niets uithaald?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Beste, mijn excuses voor de zeer late reactie, maar de laatste maand waren er andere zaken die mijn onmiddellijke aandacht nodig hadden en heb mijn computer even met rust gelaten. Ik heb net de DVI en HDMI kabels verwisseld, maar zonder succes, sterker nog, ik kreeg geen beeld op alle 2 de monitoren, de pc stond aan, maar geen beeld. heb nog even op internet gezocht, maar niets gevonden. Zou het kunnend dat ik nog iets extra moet aanvinken in nvidia control panel? ik heb wel op internet gevonden dat andere personen hetzelfde probleem hebben, dan BIOS opstart op hun secundaire scherm en nadien overschakelt op hun primaire scherm, maar nooit een oplossing. Ik hoor het graag als je een idee of een oplossing hebt. mvg Mathias

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Steves1990

Het is zo dat als ik mijn computer opstart, BIOS op mijn secundair scherm opstart (ook al staat deze niet aan en/of heeft die zelfs geen stroom), pas als de computer het 'welkom'-scherm toont, springt het beeld over naar mijn primair scherm.

Dus ja, ik wil dat mijn pc opstart op mijn primair scherm ipv mijn secundair scherm.

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus als ik het goed begrijp is het probleem dat als je pc opstart het logo enz van de bios even op het secundaire scherm komen maar als je je inlog scherm krijgt dat dan alles in orde is ? Ik vraag .ij af waarom dit storend zou zijn maar des al niet te min : je pc kijkt naar welk scherm de laagste resolutie nodig heeft en zal dit scherm altijd gebruiken voor de bios schermen te weergeven omdat de drivers door het os geladen worden en niet door de bios dus je zal je hier bij neer moeten leggen vermoed ik het enige wat je kan proberen is je main display als je een onboard video kaart hebt die daarop in te steken. Mvg Steves1990

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.