Ga naar inhoud

Probleem installatie op SSD schijf en HDD


virgil

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een probleempje

Vandaag heb ik mijn nieuwe computer binnen gekregen, hierop staat windows 7 geïnstalleerd op de SSD schijf.

Dit is gedaan om het allemaal wat snel te laten lopen.

Het probleem is nu, mijn SSD kaart heeft maar 60GB geheugen en staat dus bijna vol.

Wanneer ik nu een spel installeer of dergelijk, doet hij dat automatisch op de SSD schijf.

Indien ik het aanpas om bv. het spel op de HDD te zetten geeft hij de foutmelding dat de schijf niet juist is, het kan dus enkel op de SSD??

Kan iemand van jullie misschien helpen hoe ik mijn HDD als standaart installatie schijf instel?

Alvast bedankt !!!

Groetjes Virgil Verheyden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien kan je altijd een programma of games installeren op een ander partitie.

Meestal ziet je c:\programma files\..... en dat moet je verander in d:\programma files of een ander partitie. Je kan ook kiezen d:\games\GTA4 als voorbeeld

Windows 7 is slechts 15 GB groot.

Dus hebt je nog marge.

Verwijder de programma in configuratiescherm / programma en onderdelen en installeert het opnieuw maar let dan nu op waar je installeert.

Bij office moet je goed opletten want daar staat een tab locatie

Bij andere moet je aanpassen of zo klikken.

Je kan in de register wel aanpassen dat Windows voortaan in d:\programma files moet installeren maar het is beter dat je handmatig doet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.