Ga naar inhoud

Bevriest of Bluescreen


derockere

Aanbevolen berichten

Ik heb begin juli het moederbord van mijn vrouw haar PC vervangen. Met alle mogelijke handelingen daar rond heen.

Na het opstarten ben ik tot de conclusie gekomen, dat ik de XP terug moest installeren. Dit is me op het nippertje gelukt! De reden? Soms viel de PC gewoon uit. Dit was dus al een eerste teken aan de wand.

Naderhand nadat zowat alles geïnstalleerd was, heb ik er een image van gemaakt.

Na enkele weken begon de miserie. Soms, heel onverwacht, bevroor het beeldscherm. Dus niets geen actie!

Het enige dat moest gebeuren was resetten. Nadat de PC heropgestart was kon het een uurtje duren, met daarna hetzelfde ritueel. Scherm bevroren, reset, enz..

Toen heb ik de PC met "UBCD4WIN" en met "Hiren's BootCD" eens doorgelicht. Zelfs met één van beide CD's stopte de PC ook.

Ten einde raad heb ik hem naar een PC-boer gebracht. Deze heeft hem 2 weken gehouden. Heeft niets verdacht gevonden zei hij. Hij had de harddisk doorgetest. Met welk programma wou hij niet zeggen, van de harddiskfirma, volgens hem. Dit was gisteren dus! Ik heb er wel niets voor moeten betalen.

Vandaag had de PC dezelfde verschijnselen. Nu heb ik er eens "AVG Tune UP" op los gelaten. Een uurtje later kreeg hij een blauw scherm en sloot af. Daarop heb ik dan maar direct "BlueScreenView" gedownload en geïnstalleerd.

Ik heb enkel de minidump kunnen uploaden.

Kan er iemand me helpen?

Minidump.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Na het plaatsen van je logje wordt dit door een expert nagekeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de snelle reactie!

Speccy: http://speccy.piriform.com/results/nwoUMxN6V3jNfvr3012yMXL

Gisteren heb ik per toeval een website ontdekt waarop je je PC kunt laten scannen De snelste computerdiagnose | ScanCircle

Het resultaat: Samenvatting | ScanCircle

Gisteren kon ik de Crash list van bluescreen niet uploaden, daar heb ik nu een pdf van gemaakt.

Ik hoop dat dit een vollediger beeld en info geeft?

Crash List.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er gebeurd zoveel verkeerd met uw computer.

Kan je de kast een open maken en kijken of de processor koeler niet vuil is want Speccy geeft geen processor temperatuur.

Doe onderstaande in veilig modus

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.