Ga naar inhoud

terug bluescreen


xsilverwing

Aanbevolen berichten

Tot op heden enkel eergisteren,2keer die dag.Je kan er onmogelijk een termijn op kleven,soms is het wel 3 keer per dag maar het duurt soms ook 14 dagen eer het gebeurd en het maakt niet uit wat ik op dat moment aan het doen ben.Eergisteren had ik juist mijn e mail gelezen.

Ik heb op Google iets gevonden van Intel SSD's die problemen zouden hebben na het updaten van de firmware,maar dat heb ik niet gedaan.Het blijft een raadsel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

bug check code 0x00000124 die je eerder vermelde in je beginpost wijst vaak in de richting van de hardware.

Dus het opnieuw installeren van je Windows lost het probleem waarschijnlijk niet op, door het steeds uitvallen van je pc kan dit je systeembestanden beschadigen.

Door een sfc /scannow zijn er een aantal bestanden gerepareerd maar spwizimg.dll niet daar ook zeg maar de backup bestanden corrupt zijn.

In overleg met andere collega's hier weten we dat het bestand zo'n 7.95MB groot is maar bij jou is dit 26.8MB:hmmmm:

Waarom dit is dat antwoord moet ik je schuldig blijven.

We kunnen wel proberen om spwizimg.dll te repareren op een andere manier.

Ik heb een kopie van dit bestand welke je hier kan downloaden > spwizimg.rar downloaden

Sla dit bestand op, op je bureaublad. Laat maar wat weten dan gaan we verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als eerste kopieer je het bestand spwizimg.dll vanuit jou C:\Windows\System32 &C:\Windows\SysWOW64 naar een veilige plek.

Maak voor de zekerheid handmatig een herstelpunt aan.

Een herstart is nodig na het uitvoeren van onderstaande dus kan je het ook uitvoeren als je download klaar is.

Pak het bestand wat je gedownload hebt uit en plaats het bestandje op je bureaublad.

post-24526-1417705084,4018_thumb.png

Zorg dat je bent aangemeld met een account met admin. rechten.

Ga via Start > Alle programma's > Bureau-accessoires en rechtsklik op de opdrachtprompt en

kies voor Als administrator uitvoeren.

Typ in de opdrachtprompt (kopiëren en plakken werkt ook)

takeown /f C:\Windows\System32\spwizimg.dll en druk op Enter

Je krijgt een vermelding dat jij eigenaar bent.

Typ nu icacls C:\Windows\System32\spwizimg.dll /GRANT ADMINISTRATORS:F en druk op Enter.

Je krijgt dan een vermelding of de bestanden wel dan niet verwerkt zijn.

Typ nu copy C:\Users\Dasle\Desktop\spwizimg.dll C:\Windows\System32\spwizimg.dll

waar je Dasle vervangt door jou gebruikersnaam!!!!! en druk dan op Enter.

Je krijgt de vraag of je spwizimg.dll wilt overschrijven typ nu Ja en druk op Enter.

Je krijgt een melding dat het bestand gekopieerd is.

Lukt dit zover?

Ga via Start terug naar > Alle programma's > Bureau-accessoires en rechtsklik op de opdrachtprompt en

kies voor Als administrator uitvoeren.

Typ in de opdrachtprompt

takeown /f C:\Windows\SysWOW64\spwizimg.dll en druk op Enter.

icacls C:\Windows\SysWOW64\spwizimg.dll /GRANT ADMINISTRATORS:F en druk op Enter.

copy C:\Users\Dasle\Desktop\spwizimg.dll C:\Windows\SysWOW64\spwizimg.dll

waar je Dasle vervangt door jou gebruikersnaam!!!!! en druk dan op Enter.

Je krijgt de vraag of je spwizimg.dll wilt overschrijven typ nu Ja en druk op Enter.

Je krijgt een melding dat het bestand gekopieerd is.

post-24526-1417705084,4317_thumb.png

aangepast door Dasle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de memory test van windows laten lopen en die gaf geen fouten.

Mag spwizimg.dll nu van het bureaublad en de veilig gestelde originele verwijderd?

Het bleek ook dat het vinkje automatisch terug opstarten stond aangevinkt,hoewel ik dit al had uitgezet.

Ik vermoed dat Ccleaner dit reset bij een kuisbeurt.

Het is nu afwachten of de pc nog gaat uitvallen.Mocht dit het geval zijn ga ik toch maar formatteren en zien of de fout ja dan neen hardware dan wel Windows aangelegen was.

In het eerstse geval zal ik mijn spaarpot moeten aanspreken.:thumpdown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

spwizimg.dll mag je gerust verwijderen, mocht het nodig zijn kun je deze altijd via de link in dit topic terug downloaden.

De originele zou ik nog even bewaren, ze nemen trouwens weinig plaats in en je weet nooit waar het goed voor kan zijn.

Het moeilijke in jou geval is dat het uitvallen de ene keer meerdere keren op een dag is en dan weer enkele weken niet. :hmmmm:

Houd ons maar op de hoogte van de verdere verwikkelingen en als de problemen uitblijven kun je dit topic alsnog als opgelost markeren :top:

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ofschoon de pc niet meer uitviel en alles in orde leek was dat niet zo,ik ondervond eigenaardige dingen zonder dat het fout liep.

Zo heb ik met iemand een discussie gehad over revo uninstaller.Ik gebruik die al jaren maar blijkt niet geschikt te zijn voor windows7 en andere 64 bit systemen.Met het installeren van de trial van de pro versie die wel geschikt is voor 64 bit systemen,merkte ik dat tegenover een andere pc hier met dezelfde windows en ongeveer dezelfde hardware de deïnstallatie van een programma bij mij toch helemaal anders liep dan op die andere pc,bij mij was de kous af na de deinstalnatie,op de andere pc werden zoals gewoonlijk nog resten gevonden.Ik ben dan nog een stap verder gegaan en heb enkele programma's op de twee pc's geinstallerd en weer verwijderd,telkens bleek er op mijn pc geen restante te zijn en op de andere wel.Ik heb dan de restanten die op de andere pc gevonden werden opgezocht op mijn pc en manueel verwijderd.

Dit samen met de andere eigenaardigheden die ik waarnam hebben mijn doen besluiten om te formatteren en Windows opnieuw te installeren.

Op de nieuwe installatie meteen de test programma's geïnstalleerd en de trial van revo pro en laten

deïnstalleren.Nu verliep alles wel zoals op de andere pc.Mijn oude installatie was dus ergens toch beschadigd en er zat ook verborgen ad ware in,wat ontdekt werd bij het opnieuw installeren van Winamp.Ik bleek een installer te hebben die niet deugde want telkens ik die wou installeren greep MSE in.

Eind goed al goed.Ik wil Dasle bedanken voor het zich vastbijten in mijn probleem en een oplossing te zoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.