Ga naar inhoud

Administrator account verwijderen, ander besturingssysteem


Lipton

Aanbevolen berichten

Wou een oude pc dat gebruikt werd in een bedrijf klaar maken voor particulier gebruik maar daarop stote ik op enkele probleempjes:

Op de pc staan 2 besturingssystemen geïnstalleerd windows 98 en windows xp. Heb het besturingsysteem windows 98 verwijderd, maar bij het opstarten moet ik toch nog altijd de keuze maken tussen windows98/xp. Hoe kan je dit verhelpen??

heb ook een useraccount verwijderd, maar bij het opstarten moet ik nog altijd het wachtwoord intypen van het user account. Ook de ctrl+alt+del toetsencombinatie had ik uitgeschakeld maar moet die nog steeds intypen. Wou dan alles nog eens veranderen op het configuratiescherm maar dan komt er een berichtje dat de user waarop ik momenteel zit geen administrator is. Om verder te gaan moet ik dan inloggen, maar heb er geen passwoord van.

iemand soms een suggestie??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga naar XP

Open kladblok en gaat naar c:\ en dan vind je boot.ini en opent het. (In kladblok wel zorgen dat alle bestanden staat)

Het is wel een verborgen bestand.

Dan ziet je zoiets:

[boot loader]

timeout=30

default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

[operating systems]

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP Professional" /fastdetect

multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Windows 2000 Professional" /fastdetect (deze verwijderen)

Start de op en tokkelt op F5 en kies voor veilig modus en ga binnen via administrator en dan kan je bij configuratiescherm / gebruikers of zo instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.