Ga naar inhoud

Volledige backup naar evxterne schijf


hugodaamen

Aanbevolen berichten

Maandelijks maak ik van het volledige systeem een backup naar een externe schijf Dat ging tot vorige maand altijd goed. Eind vorige maand kwam hij wel tot 100%, maar het was fout gegaan en hij had niets wegggeschreven. Probeer het later nogmaals stond erbij.

Vanddag weer geprobeerd. Zelfde exercitie: wel 100% maar weer met fout. Er wordt echter niet aangegeven wat de fout is .

heeft iemand hier ooit mee te maken gehad ???

Wat is er aan te doen, zodat ik weer een goede backup van mijn systeem krijg ????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke windows versie gebruik je?

Als de schijf is aangesloten en je opent de verkenner, staat de schijf toch in de lijst en kan je direkt zien hoeveel GB er in gebruik is en hoeveel er nog vrij is.

Om de schijf te controleren op beschadigingen, kan je een schijfcontrole doen.

Open de verkenner en klik met rechts op de gewenste schijf.

Kies in het menu onderaan voor eigenschappen en open dan de tab extra.

Bovenaan bij foutcontrole klik je op nu controleren.

Vink beide vakjes aan en klik op start.

Soms krijg je de melding dat de schijf in gebruik is en ook de vraag om de controle uit te voeren bij de volgende opstart.

Klik hier op ja, sluit alle openstaande programma's en herstart de pc.

De schijfcontrole zal nu worden uitgevoerd alvorens windows op te starten.

Na afloop krijg je een overzicht van de toestand van de schijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe backup opgestart; komt tot een einde (100%), maar zegt dat er een fout is opgetreden (welke ???); probeer het later opnieuw!!!Inhoud externe schijf: HD-PC dd 04092012 bestandsmap

SystemRecovery dd 06092012 bestandsmap

WindowsiImageBackup dd 23052011 bestandsmap

MediaID bin dd 24042011 BiN bestand 1Kb

Er is nog 180GB van de 298 GB beschikbaar !!

Ik weet het nu niet meer !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de installatiebestanden of schijf en eventuele installatiecode of sleutel nog hebt, kan je proberen om het backup programma opnieuw te installeren.

Verwijder het programma, ruim dan het register op met CCleaner en herinstalleer dan het programma.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'.

Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.

Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.

Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Na de herinstallatie kan dan opnieuw proberen een backup te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Backup was van fabriekswege door Dell reeds geinstalleerd.Ik heb dus totaal GEEN gegevens over dit programma.Ik heb Dell gevraagd om een nieuw exemplaar.daarna zal ik de "truc" met CCleaner kunnen proberen.

Is het ook nog een optie om de externe harde schijf te formateren ???

aangepast door hugodaamen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.