Ga naar inhoud

Geen wifi iphone na uitzetten DHCP in router


Aanbevolen berichten

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Excuses, ik dacht het makkelijker zou zijn een nieuw topic te openen..

Goed. Ik heb dus geprobeerd de sitecom N300 achter de speedtouch 510i te zetten, maar het probleem blijft bestaan. Nu zie ik dat de speedtouch een router/modem configuratie is, maar wel een oude. Zijn er bepaalde dingen die ik bij de router moet instellen (sitecom of speedtouch)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De speetouch 510 is in de eerste plaats een modem, die dus nodig is om een netwerk signaal over een telefoonlijn te sturen. Hij zorgt ook voor identificatie op het publieke netwerk via een protocol dat PPoE heet. Het is eveneens een (beperkte) router, in die zin dat hij je toelaat verschillende PC's op over één internetverbinding (met dus één publiek adres) te sturen.

Het is inderdaad een wat ouder toestel, tegenwoordig zijn er modernere versies, maar waarschijnlijk is dat niet basis van je probleem.

Ik heb niet genoeg informatie om je zo verder te helpen, vooral ook omdat ik het product van de provider niet in detail ken.

Een vraagje, de test die je beschrijft met de speedtouch en daarachter alleen de sitecom;

Werkt deze nu en dan of in het geheel niet? Alleen draadloos probleem of ook bekabeld ?

Heb je al kontakt opgenomen met de provider ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze werkt af en toe. Bekabeld nooit een probleem (hoewel soms opeens erg langzaam), draadloos tijdelijk. Zo kan ik nu bijvoorbeeld gewoon draadloos internetten, maar het kan zomaar zijn dat ik over 5 min weer een melding krijg. De laptop van mijn vriendin (win XP) heeft er minder last van dan die van mij (win 7).

Ik heb nog geen contact opgenomen met de provider, omdat ik tijdens kantooruren geen tijd heb om te bellen. Ik heb al gevraagd of mijn buurman kan bellen, maar die heeft er nog minder verstand van als ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eén van de mogelijke oorzaken is dat je PC zijn draadloze verbinding ofwel kwijtraakt en/of een andere verbinding maakt met een ander Wifi punt in je buurt.

Aangezien het bekabeld wel werkt en af en toe draadloos ook is de kans klein dat het probleem bij de router instellingen ligt.

Met het programmaatje inSSIDer (klik op de link) kan je uitvinden welke Wifi signalen er in je buurt zijn en hun sterkte.

Je kan ook eens kijken naar de sterkte van je eigen signaal, en eens experimenteren met je plaats tegenover je router.

aangepast door ProMind
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.