Ga naar inhoud

Geen wifi iphone na uitzetten DHCP in router


Aanbevolen berichten

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Heb zojuist de laptop aan de kabel van de eerste roiter gehangen (dus vóór de hub en tweede router)en gaan kijken naar de configuratie. Aldaar heb ik het ip-adres vd eerste router op 192.168.0.1 gezet en de range van DHCP ook naar behoeve aangepast. Gevolg: geen internet meer en kan niet meer inloggen op de router..

:dong::dong:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt de eerst router toch via apart poort een netwerkkabel naar de modem.

De range extender op de vrije poort van de router aangesloten maar ook de vrije poort van range extender?

Om ons wat duidelijk te maken:

Indien je de eerste router 192.168.0.1 instelt hebt je dan internet via de eerst router?

Wie uw provider?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist bij bij huurbaas (buurman) kunnen aanbellen en heb daar de eerste router gereset.

Ik zal de situatie nog eens uitleggen:

Bij mijn buurman komt internet binnen via KPN (Nederland). De modem is normaal met een kabel aangesloten met een router. Er gaat vervolgens een kabel naar het appartement waar ik woon. Aldaar wordt deze kabel dmb een Hub gesplitst. Via een kabel aan de hub ik er de sitecom N300 router aangehangen dat zich automatisch had ingesteld als access point. Dit leverde de eerste 3 weken geen problemen op tot vorige week.

Wanneer ik laptop aansluit met kabel rechtstreeks op de kabel van de router of de hub heb ik gewoon internet. Wanneer de tweede router als access point er tussen hangt en ik wireless internet probeer krijg ik nu voor enkele minuten internet maar wordt daarna 'beperkte verbinding' aangegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn buurman wist het niet, maar ben er achter gekomen dat het 192.168.2.1 is. Dit ip-adres pakt hij dus automatisch na ik de router volledig heb gereset. Daarna heb ik gewoon weer internet, maar zoals eerst wordt de verbinding na enkele minuten verbroken --> beperkte verbindingsmogelijkheden en vervolgens geeft de probleemoplosser aan: de standaard gateway is niet beschikbaar. Opvallend is dat dit vrijwel altijd gebeurt op mijn laptop met windows 7, maar op de laptop van mijn vriending met windows xp minder frequent.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.