Ga naar inhoud

Geen wifi iphone na uitzetten DHCP in router


Aanbevolen berichten

Ik stel het volgende voor.

Zet sitecom terug als router.

Vul dit in de lan gedeelte:

IP = 192.168.2.135

subnetmasker = 255.255.255.0

Standaardgateaway = 192.168.2.1

DNS1 = 208 67 222 222

DNS2 = 208 67 222 220

Je kan normaal gezien dan een eigen IP adres ingeven en daar zet je 172.30.2.1 (dat is het adres dat je in de browser moet typen)

DCHP aanzetten.

Op die manier heb je een eigen netwerk en dus los van uw buurman.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het probleem is niet in de eerste plaats hardware, maar de logische structuur van het netwerk. Wat je hier wil is geen klassiek thuisnetwerk met sub-nets (wat in de praktijk zeldzaam is omdat gewoonlijk niet vereist is), maar één internet gateway waar je twee totaal onafhankelijke (sub)netten op wil aansluiten.

In theorie perfect mogelijk maar het probleem zit erin dat de gedeelde internet toegang (van KPN in dit geval) zelf al een subnet is, zij het op een hoger niveau.

De eerste vraag is of KPN dit toelaat en/of hun infrastructuur deze mogelijkheid biedt.

Indien mogelijk is de volgende structuur het eenvoudigst :

KPN modem -> hub -> twee routers (één voor de huisbaas en één voor jou).

Dit vereist wel dat het KPN modem 2 basis IP adressen afgeeft, één aan elke router. Als dit kan moeten per router statische routes ingesteld worden, dus de routers moeten dat ondersteunen.

De kans is echter groot dat KPN dit niet toelaat, aangezien ze zo eigenlijk zichzelf concurrentie aandoen. De vraag zal dus eerst gesteld moeten worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke, ik snap wat je bedoelt. Ik was toch nog nieuwsgierig waarom het internet dan soms wel functioneert voor bepaalde tijd.

Ik heb het volgende geprobeerd: de eerste router bij de buurman heb ik vervangen door mijn router. Er is nu dus geen sprake meer van een tweede router of access point maar de standaardconfiguratie: modem > router > 3 uitgangen naar desktop pc's. Het bereik van het draadloze netwerk is nu prima en even dacht ik zo van het probleem af te zijn. Maar: zojuist heeft het probleem zich weer voorgedaan (foutmelding met 'beperkte toegang' en dat er iets mis is met de DNS-configuratie). Zit het probleem hem dan in de modem?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.