Ga naar inhoud

Geen beeld bij openklappen scherm


Fleur100

Aanbevolen berichten

Beste forumleden,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik gebruik nu ongeveer 7 jaar een laptop van Fujitsu Siemens. Ik had de laptop even op standbye staan en toen ik hem weer wilde gebruiken kreeg ik niet direct beeld. Ook bij het opnieuw opstarten blijft dit probleem bestaan. Als ik de laptop dan open klap verschijnt er geen beeld. Na de eerste dag kreeg ik beeld toen ik wat verschillende standen probeerde en met een bloempot achter het scherm (voor de druk) kwam het beeld op één stand. Helaas werkt die stand nu ook niet meer en krijg ik alleen beeld als ik het scherm heel erg ver naar mij toe haal (je kunt dan zelf niet meer fatsoenlijk het scherm gebruiken). Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!

Groeten Fleur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit wijst inderdaad op een mogelijke fout in bekabeling, connectie, scharnieren...een test met een extern scherm kan hier meer duidelijkheid brengen.

Gezien de leeftijd van de laptop is het aangewezen dat je eerst een prijsbestek vraagt aan de hersteller, zo vermijd je onaangename verrassingen.

Wil je zelf aan het sleutelen gaan, vermeld dan de volledige type-aanduiding van je laptop, zo kunnen we misschien nog wel een service-manual terugvinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Model laptop is Amilo PA 1510. Ik ben zelf op onderzoek geweest en toen kwam ik op een forum waarop werd gezegd dat het een bekend probleem is bij Fijutsu Siemens laptops en dat je dan een BIOS update moet doen (dat verklaard ook waarom ik al een aantal jaren last heb van een rode streep over het scherm die ook vanuit het niets kwam). Via de Technical Support pagina van FS heb ik versie 1.04C gedownload. Het beelscherm is nu weer stukken beter, maar niet helemaal de oude. Nu kan ik ook een nieuwe versie installeren, maar daarbij staat niet dat het voor Windows is. Aangeraden werd om BIOS Windows Flash- Amilo PA 1510 te installeren, maar wat zou het verschil zijn met de BIOS Flash (ISO CD-image) Amilo PA 1510 zijn? Dat is namelijk versie 1.07C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bios kan inderdaad een invloed hebben, maar anderzijds is er ook nog het feit dat je door manipulatie / druk (bloempot) een verbetering kreeg en dat wijst dan weer puur op een hardwarematig probleem.

Hou er rekening mee dat een bios-update niet zonder risico's is.

Hier vind je alle downloads voor je Amilo PA 1510, de recentste bios-versie die aangeboden wordt is versie 1.07C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.