Ga naar inhoud

problemen bij het ghosten


anniem

Aanbevolen berichten

Nieuw schooljaar dus heel wat pc's herinstalleren, ghosten met Symantec Ghostcast server.

Over het algemeen lukt dat prima, maar nu heb ik hier een pc met troubles.

De bootCD start op, maar blijft hangen op een grijs blanco scherm van Symantec.

Bij Ctrl+Alt+Del geeft hij een bieptoon en komen er rare grijze balkjes op het scherm, maar heropstarten doet ie niet.

Weet iemand wat het probleem is met die pc? Welk onderdeel defect is om deze symptomen te veroorzaken? Graag uw hulp. Bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is er iets mis met de hardware (hard disk of geheugen)

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben.

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc.

Brand de ISO als image op een lege cd.

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive.

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd.

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren.

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test.

Wat geeft dit als resultaat?

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Doe ook eens een http://www.pc-helpforum.be/f300/memtest86-geheugencontrole-37000/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Seatool gedownload en op CD gebrand, maar vermits ik nog HD's en RAM in reserve heb, heb ik die vervangen.

Het probleem blijft ('k ben zeker dat de vervangingen niet defect zijn).

Ik vraag me af of het probleem niet dieper zit en de pc goed is voor wisselstukken.

Bedankt in elk geval voor de seatool-tip.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Sorry voor het lang uitblijven van een reactie. 'k Had de pc even opzij gezet.

Het bleek uiteindelijk toch de RAM te zijn. Bij de recups zaten een aantal defecte RAM-latten en 'k had er net die uitgekozen voor de vervanging (!)

Bedankt in elk geval voor de Seatool

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.