Ga naar inhoud

Problemen keuzelijst met invoervak


tclaesse

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een database opgezet voor de opvolging van dossiers. Momenteel is enkel nog maar het vak 'OCMW' operationeel in het openingsvenster. Bij de input maak ik gebruik van een keuzelijst met invoervak. Nu is het zo dat ik een query (qry inbreng OCMW gegevens) had ingesteld waarin ik, na het intypen van een paar karakters, onmiddellijk bij het gewenste bestuur (OCMW) terechtkwam. Nu blijkt echter dat dit door het automatisch inzetten van de velden Arr, Nummer en Agent niet meer gebeurt. Hoe kan ik vanuit m'n openingsvenster bij input OCMW onmiddellijk naar het gewenste bestuur overgaan via de keuzelijst met invoervak?

Voorbeeld : bij het intypen van LE zou onmiddellijk het keuzevakje LEUVEN moeten verschijnen.

Database SQL1newwww2.accdb downloaden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de database aangepast.

qry inbreng OCMW gegevens heb ik de creteria aangepast.

Ik heb wel besturingselementen toegevoegd om te kunnen controleren.

Je kan dat aanpassen.

Database SQL1newwww2aangepast.accdb downloaden

Als je LE typ dan krijgt je onderaan 2 records en dus Lenniks en leuven.

Ik heb FRM inbreng OCMW gegevens gekoppelt aan qry inbreng OCMW gegevens

Ik merk wel dat er een VB code fout zit doch ik weet niet waar is gekoppelt anders had ik meteen ook aangepast.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft,

Het ziet er op het eerste zicht heel goed uit, waarvoor dank! Enkele dagen geleden stuurde u een bericht in verband met voorwaardelijke opmaak in kleur. Ondertussen heb ik in m'n formulier een veld ingelast met behulp van een query als een dossier vervalt. Voor de laatste 10 dagen van de deadline geeft het een melding en die tekst had ik graag in het groen laten zetten op m'n rapport later. Wanneer het dossier helemaal is vervallen zou de tekst rood moeten gekleurd worden.

Zou u bij gelegenheid eens in het formulier 'frm inbreng OCMW gegevens' de kleuren kunnen instellen (groen en rood)? Op deze manier kan ik het eens bestuderen om het in latere formulieren verder toe te passen.

Wat betreft de fout in vb heb ik voorlopig geen hinder, dat bekijk ik later wel.

Toch alvast van harte bedankt voor de moeite!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stegisoft,

Op m'n formulier 'frm Inbreng OCMW gegevens' staat er naast het veld deadline een expressie ingesteld die met volgende 3 zaken rekening houdt :

1. Wanneer een dossier op tenminste 10 dagen van de deadline komt geeft hij de boodschap : "Vervalt binnen x aantal dagen"

2. Wanneer een dossier helemaal vervallen is, dus als de deadline is overschreden geeft hij "Vervallen"

3. Wanneer een dossier nog meer dan 10 dagen van de deadline verwijderd is hoeft er niks in het rapport te komen (dus blanco)

Nu had ik graag uiteindelijk in m'n 2 rapporten een groene kleur gehad bij puntje 1 en een rode kleur gehad bij puntje 2. Dat is zowat de bedoeling die nog rest vooraleer de database helemaal af is.

Eerst had ik gedacht om nog het veld te laten knipperen (enkel voor punt 1, dus op tenminste 10 dagen van het verstrijken deadline) maar dat zal wel niet lukken zeker? Toch alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Database SQL1newwww3aangepast.accdb downloaden

Ik heb het aangepast.

Bij rapport heb ik enkel de datum gekleurd en niet de achtergrond.

Wanneer het blanco moet zijn is de letter wit en dus niet zichtbaar.

Hou er rekening mee dat in ontwerp het vak wit is zonder dat je letter ziet.

Ik zie dat je bij jaar 2011 staat terwijl de datum van 2012 is.

Ik weet niet of het jaar een andere bedoeling heeft maar als dat niet zo is dient je wel een controle toe te voegen of automatisch 2012 te laten invullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is het voor mij ook OK.

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.