Ga naar inhoud

oa wil Windows Vista wil niet meer opstarten


TheoW

Aanbevolen berichten

Ken je wel de verschillende onderdelen die in een pc gebruikt worden, anders zal ik zelf voor wat afbeeldingen zorgen zodat het wel duidelijk is voor je eraan begint?
Als je wat afbeeldingen hebt zou heel mooi zijn. Normaal zou ik dat zelf wel uitkunnen zoeken op het net alleen de pc die ik nu gebruik is zo verschrikkelijk traag. Er is bijna niet mee te werken. Maar beter iets dan niets.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Haal de stekker uit het stopcontact en druk meerdere keren op de startknop om je hardware volledig stroomloos te maken.

Neem voor de zekerheid een metalen en geaard voorwerp vast om je zelf statisch te ontladen.

post-24526-1417705100,9258_thumb.jpg

In bovenstaande afbeelding zie je > klik op de afbeeldingen om in te zoomen.

1. Het cd/dvd-romstation.

2. Een harde schijf.

Haal de stroomstekkers los van zowel je cd/dvd-rom station en van je harde schijf en indien aanwezig ook van je diskette station en cardreader. Van een cardreader zit de aansluiting op een USB poort op het moederbord.

post-24526-1417705100,9814_thumb.jpg

Hier is de aansluiting van de stroomvoorziening duidelijker te zien van een IDE schijf.

De stroom aansluiting kan tevens als volgt uitzien afhankelijk van het type harde schijf.

In de volgende afbeelding zie je een SATA stroomaansluiting.

post-24526-1417705101,2414_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog wel even een vraag. Ik ga vanmiddag doen wat jij zegt. Maar als ik dat dan allemaal gedaan heb wat moet ik daarna doen? Ik neem aan dat de bedoeling is om te kijken of ie in deze ontkoppelde toestand wil opstarten. Dus ik zet de pc dan aan. En als het allemaal gelukt is wat dan? Moet ik dan een of andere handeling verrichten of koppel ik alles weer aan? En als het niet gelukt is met opstarten wat dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je pc opstart met alle hardware afgekoppeld, dan zit het probleem in één van deze apparaten.

Door ze één voor één terug aan te sluiten en te proberen kun je zo het defecte stuk hardware vinden.

Mocht je pc niet opstarten moeten we het in de overige hardware gaan zoeken.

Dan kan geprobeerd worden als er geen geheugen of grafische kaart aanwezig is of je biep tonen krijgt indien er een speaker aangesloten is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vijf dingen ontkoppeld, en weet eigenlijk niet eens wat. Ik heb maar losgemaakt wat in mijn gezichtsveld lag om losgemaakt te kunnen worden. Maar de pc start nog net zo op als de laatste keer. Ik heb hem niet aangesloten op de keyboard of pc-scherm want ik hoor wel aan het geluid dat ie niet verder opstart. Het geluid komt trouwens, heb ik geconstateerd, van de ventilator. Dus dat lijkt het enige te zijn dat (nog) werkt. Alleen de witte plug, bijna centimeter breed en een kleine vijf centimeter lang, die ongeveer midden in de pc zit, en waar veel draden samenkomen, heb ik laten zitten. Hij zat te vast. Ik wil ook geen grof geweld gebruiken. Als het wat uitmaakt dan hoor ik het wel en doe het alsnog. Ik ben bang dat dit probleem mij boven het hoofd groeit. Ik twijfel nu een beetje, tenzij jij nog iets weet, of er mee naar de maker te gaan, of een nieuwe kopen. Hij is vijf jaar oud, en ik heb vorig jaar 135 euro kosten gemaakt ivm een defecte voeding. Dus...

aangepast door TheoW
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vijf dingen ontkoppeld, en weet eigenlijk niet eens wat. Ik heb maar losgemaakt wat in mijn gezichtsveld lag om losgemaakt te kunnen worden.

Dit helpt ons niet verder :dong:

1. Het cd/dvd-romstation.

2. Een harde schijf.

Haal de stroomstekkers los van zowel je cd/dvd-rom station en van je harde schijf en indien aanwezig ook van je diskette station en cardreader. Van een cardreader zit de aansluiting op een USB poort op het moederbord.

Als je zo maar alles los maakt wat je ziet helpt ons dat niet verder, helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je zo maar alles los maakt wat je ziet helpt ons dat niet verder, helaas.

Omdat je zei:

Als je pc opstart met alle hardware afgekoppeld, dan zit het probleem in één van deze apparaten.

Door ze één voor één terug aan te sluiten en te proberen kun je zo het defecte stuk hardware vinden.

Toen dacht ik als het probleem ligt in een van die dingen die ik afgekoppeld heb dan moet het opstarten weer goed gaan. En vandaaruit dacht ik dat als de pc dan normaal opstart dan vind ik het kapotte onderdeel als ik die weer aansluit. Oke dat is dus te simpel gedacht. Dan kijk ik er morgen nog eens naar. Zoveel werk is het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heb je wel stekkers losgekoppeld die nodig zijn om de pc opgestart te krijgen :hmmmm:

Alleen de witte plug, bijna centimeter breed en een kleine vijf centimeter lang, die ongeveer midden in de pc zit, en waar veel draden samenkomen, heb ik laten zitten.

Deze stekker hoort gewoon aangesloten te zijn, anders kan je pc helemaal niet starten.

Ook is er een 4 polige stekker die je processor van stroom voorziet die aangesloten moet zijn.

Het is een vierkante stekker met 4 draden. Als deze is losgekoppeld start de pc ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook is er een 4 polige stekker die je processor van stroom voorziet die aangesloten moet zijn.

Het is een vierkante stekker met 4 draden. Als deze is losgekoppeld start de pc ook niet.

Ik heb een vierkant wit blokje waar vier gaten in zaten, dus die in een uitstekende stekker van vier poten gestoken moet worden, zo uit mijn hoofd een beetje links onder van het midden, losgekoppeld. Als ik nou hetzelfde als gisteren weer doe, minus dat blokje waar ik het over had...

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.