Ga naar inhoud

oa wil Windows Vista wil niet meer opstarten


TheoW

Aanbevolen berichten

Voer eens het volgende uit, dan weten we in grote lijnen wat er in deze nieuwe pc zit.

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Waarschijnlijk zal er op deze pc geen Office pakket staan, is het dat wat je bedoelt?

Kun je Office onderdelen vinden in het startmenu of bij de geïnstalleerde programma's, b.v. Word, Excel, Powerpoint enz...

Ik had al naar Office gezocht maar kon die niet vinden dus zal die er wel niet zijn... Maar ik dacht slim te zijn door Office van mijn vorige pc naar de nieuwe te copieeren maar ik kan daar geen exe.bestand van vinden. Ik heb wel ook nog mijn Windows Vista Home Premium CDROM. Desnoods zet ik die erop alhoewel ik nog nooit zoiets gedaan heb.

Ik vraag me trouwens af waarom ik de standaard Internet Explorer zou moeten blijven gebruiken. Ik heb op mijn reserve pc, die uit de vorige eeuw stamt en op windows 2000 loopt, Fire Fox als browser geplaatst omdat die weinig geheugen inbeslag neemt. En hij beviel prima! Zou dat een oplossing kunnen geven voor de wat vagere en schokkigere beelden van youtube die ik nu ervaar?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je Office kopiëren van je vorige pc dat zal niet lukken denk ik.

Ook als je Windows Vista opnieuw zou installeren zorgt dit niet dat je het Office pakket terug op je pc krijgt.

Je kan indien je Firefox terug wilt gebruiken hier(klik erop) de laatste versie downloaden, maar ik denk dat je grafische kaart een update van de drivers nodig heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De driver voor je grafische kaart kun je hier downloaden(klik erop), zet een vinkje bij I accept the terms in the license agreement waarna het downloaden start en sla het bestand op.

Na het downloaden installeer je de driver en een herstart is waarschijnlijk nodig.

Geeft dit verbetering?

Er wordt aangegeven dat de driver versie die ik nu zou gaan installeren ouder is dan de versie die nu op mijn pc zit. Dus wacht ik liever op jouw advies ipv door te zetten...

aangepast door TheoW
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft idd geen zin om een oudere driver te gaan installeren.

Kun je eens het juiste type en modelnummer van deze HP pc vermelden, dit staat meestal op een label aan de achterkant van de pc.

Dan kunnen we kijken of ze bij HP een recentere driver hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft idd geen zin om een oudere driver te gaan installeren.

Kun je eens het juiste type en modelnummer van deze HP pc vermelden, dit staat meestal op een label aan de achterkant van de pc.

Dan kunnen we kijken of ze bij HP een recentere driver hebben.

Op de achterkant staat CZC8021Q6W. Dit staat op een langwerpig stickertje, met HP, en met een streepjescode.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft idd geen zin om een oudere driver te gaan installeren.

Kun je eens het juiste type en modelnummer van deze HP pc vermelden, dit staat meestal op een label aan de achterkant van de pc.

Dan kunnen we kijken of ze bij HP een recentere driver hebben.

Bovenop de PC zit nog een sticker met HP compaq dc 7800 CTM PC ALL hp s/n p/n CZC8021Q6W p/n GC758AV

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.