Ga naar inhoud

D-Link 2680 als wifi versterker


Nederbelg

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb vandaag een D-link 2680 router gekregen.

Kan ik deze gebruiken om mijn wifi netwerk uit te breiden.

Heb nu de BBox2 als modem/router.

Het is dus de bedoeling om deze D-link als een soort wifi repeater / versterker te gaan gebruiken,

maar ik weet dus niet ofdat dit mogelijk is. (en hoe ik dit moet instellen)

Heb hem net aangesloten, maar ik krijg geen internet !

Het lukt niet met de bij geleverde cd, maar ook niet via de website van D-Link.

Het zou dus heel simpel moeten zijn, naam & paswoord van het Belgacom internet en het zou moeten werken.

Maar het werkt dus niet & ik krijg geen info over wat ik fout doe.

Het wachtwoord van Belgacom klopt helemaal (heb nog de orginele internet aanmeld gegevens van hun)

Ik sluit hierbij de handleiding in; ftp://ftp.dlink.se/Diagrams/Misc/DSL-2680_A1_Manual_EU_1.0.pdf

Ik hoop dat iemand mij advies kan geven.

groetjes Paul

aangepast door Nederbelg
taalfouten
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

is het ook niet mogelijk om de bbox gewoon te laten staan

en samen met deze D.link op dezelfde normale Belgacom telefoonlijn aansluiten.

- Bbox beneden; Belgacom telef lijn > Bbox > vaste utp kabel > desktop computer.

- D-link komt dan op zolder; Belgacom telef lijn > D.link > zendt via wifi naar apparaten op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan weet ik het ook niet meer, dan geef ik deze D-link maar weer terug.

Maar weet jij geen goed toestel om het Wifi signaal via de B.box te versterken.

Het maakt mij niets uit als ik meerdere repeaters moet kopen.

Het is de bedoeling dat ik in het gehele huis met mijn Android tabletten & Smartphone op het eigen thuis internet kan.

In de toekomst komen erook nog beveiligings cameras bij, die dus ook via de wifi moeten lopen.

Het is eventueel ook mogelijk om de gehele B.box2 eruit te gooien en

dan alles te vervangen door betere apparaten (er loopt alleen internet via Bbox2)

aangepast door Nederbelg
vastlopen Android gsm
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan bij Belgacom powerline kopen met van 80 Mb mits je 1 fase 220 volt circuit hebt.

Bij drijfkracht kan dat ook maar dan mag de stopcontacten waar je powerline plaatst op dezelfde fase draad staan.

Dan kan je een draadloos access-point plaatsen.

Het is een erg betrouwbaar toestel.

Bovenstaande kan ook met netwerkkabel i.p.v. powerline.

Je kan ook een range extender kopen en dan kan je draadloos een verbinding maken met Bbox. (max 15 meter)

repeater met access-point functie kan ook maar dat kan alleen als de Bbox niet te ver staat. (max. 10 meter)

De eerste mogelijkheid geeft debeste resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Stegisoft,

alvast bedankt voor je advies, maar ik had nog een paar vraagjes.

1) Ik heb al een powerline voor de digitale tv van Telenet,

is het dan mogelijk om er nog een tweede er bij te zetten voor de Belgacom internet ?

2) De range extender; jij schrijft dat deze ongeveer tot max 15 meter van de b.box moet staan.

Het is dus de bedoeling dat deze op zolder komt, dit zal dus zo'n 6 meter zijn, maar wel dus gerekend door 1 vloer.

Werkt dit dan ?

3) De repeaters: kan ik er daar meerdere van plaatsen,

dus dat deze repeater het signaal weer via een andere repeater verder zendt. (Bbox - repeater - repeater en enz.)

- Het is de bedoeling dat ik het wifi signaal voor Android tablets & smart phone ga gebruiken

(heb ooit eens gelezen dat niet alle repeaters & range extenders dit ondersteunen)

*) En ik had graag geweten, ofdat het mogelijk is om de Bbox eruit tegooien endan zelf betere apparaten te kopen.

Ik gebruik de Bbox toch alleen maar voor het internet,

er zal ook nooit digitale tv opkomen (Digitale tv heb ik al van Telenet).

Ik hoop dat jij mij op deze vragen een antwoord kan geven, zodat ik dan een keuze kan maken wat het beste voldoet aan mijn behoefte & situatie.

Groetjes & alvast bedankt !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke internet provider je gebruikt maakt in theorie niet zoveel uit, zolang je maar een voldoende snel en stabiel signaal binnenkrijgt. Telenet is op sommige plaatsen de betere keuze omdat hun infrastructuur soms beter en recenter is dan die van Belgacom. De nieuwere "Fiber" connecties met inbegrepen modem/wireless router werken in de meeste gevallen goed.

Wat wifi in het algemeen betreft zijn de huidige 802.11 "N" types van apparatuur normaal vrij performant. Er is echter wel een "maar". WiFi is radiocommunicatie met de voordelen (geen kabels etc) maar ook de nadelen (bandbreedte, bereik, storingen etc).

Veel hangt dus af van externe factoren waar je niet altijd controle over hebt. Je doel is over heel je huis goede Wifi verbindingen te hebben, dus dat houdt in dat we een idee moeten hebben van de grootte, afstanden, bouwmaterialen etc.

Ook andere apparatuur die radio verbindingen gebruikt zoals GSM, draadloze telefoons van jezelf en eventuele buren spelen een rol.

Kan je wat meer informatie geven over de situatie ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste,

ik wou mij zo meteen de range extender van Netgear gaan kopen (deze die Stegisoft mij adviseerd)

Maar ik lees net op internet dat je voor installatie een laptop nodig hebt !

Maar ik heb zelf alleen desktop computers met vaste verbindingen, heb wel Android tablets en gsm.

Kan ik deze dan ook met een tablet installeren ?

Ik hoop dat iemand mij snel antwoordt kan geven, want ik wou deze vanmiddag gaan kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.