Ga naar inhoud

Help besturingssysteem wordt niet herkend?


wo0dy

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn 2 harde schijven uit mijn oude pc gehaald, en wil deze gebruiken in mijn nieuwe (tweedehands) pc die ik van het werk heb overgehouden. Dit zijn nog twee IDE harde schijven, en ik heb deze met het besturingssysteem (windows xp, wat op mijn oude pc nog steeds goed werkte) als master ingesteld, en de andere dus als slave. Wanneer ik dan de pc opstart, krijg ik het scherm waarin wordt gezegd dat er een fout opgetreden was en krijg ik de keuze om windows normaal op te starten of in veilige modus, al dan niet met netwerkmogelijkheden. Wanneer ik dan kies om windows normaal of in veilige modus op te starten, herstart mijn pc. Hij krijgt met andere woorden windows niet opgestart. Iemand een idee wat ik kan doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

En is er geen mogelijkheid om die dan toch te hergebruiken? Ik gebruik nu een SATA HDD waarop ook xp staat. Maar het zou wel handig zijn om mijn oude schijven ook te kunnen gebruiken, alleen voor de ruimte alleen al plus daarop staan ook nog een heleboel gegevens die wel handig zouden kunnen zijn, zoals mijn emails en zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het inderdaad zo ook eens geprobeerd. Mijn 2 oude schijven aangesloten plus mijn nieuwe SATA schijf. Maar om één of andere reden raakte mijn pc niet opgestart. Het leek wel een probleem met de voeding? Hij wou telkens opstarten, maar viel na 1 seconde al weer uit. Waar zou dat kunnen aan liggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou inderdaad wel eens aan de voeding kunnen liggen uiteraard,waarschijnlijk levert deze net genoeg stroom voor het voorgeinstalleerde in de pc en van zodra je er extra zaken aan gaat toevoegen faalt die.

Staat die Sata schijf als eerste boot ingesteld in het Bios?

Is die Sata schijf met XP op origineel van dat systeem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De PC start op met de SATA ja.

Met 1 IDE schijf wou hij ook niet opstarten, maar 't rare was wanneer ik opstartte zonder IDE schijf, en er tijdens het opstarten die IDE schijf aanhing, deed ie het wel. Dus blijkbaar is er wel genoeg stroom om 2 (of meer) schijven te ondersteunen, maar wou hij om één of andere reden blijkbaar niet opstarten wanneer ik ze er van bij het begin aanhing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.