Ga naar inhoud

Bestanden van gecrashte PC halen


Lelt

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb hier nog een oude pc staan van 5 jaar geleden denk ik. Hij is toen gecrasht en meteen een nieuwe gekocht. Maar nou staan er nog heel veel oude foto's op. Is er misschien een manier dat ik die eraf kan krijgen. Volgens mij is me HDD namelijk gecrasht en hij maakt niet 'zo'n lekker geluid. Hoop dat iemand mij kan helpen.

Filmpje van het geluid en het opstart scherm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan uiteraard niet garanderen dat de harddisk nog goed is maar met de toestel heb je 50% meer kans dat het wel lukt.

Dat heeft te maken dat het toestel geen bios nodig heeft.

Ik zou eerst dit doen:

Duw de brede grijze IDE kabel vast aan de harddisk en moederbord en start de pc.

Lukt het dan nog niet dan kan je de harddisk uithalen.

Bij oude behuizing moet je aan de linkerkant als rechterkant de schroeven los maken.

Dan de kabels los maken en héél voorzichtig uithalen.

Bij schroefloze behuizing verschil dat van behuizing tot behuizing maar meestal is dat schuifbalkje omhoog duwen en dan de hele witte lat naar links schuiven.

Als je echt 2 linkerhanden hebt dan kan je best naar de computerzaak gaan en daar vragen om de harddisk uit te halen en de foto op usb-stick te zetten.

Je ziet hier de handleiding bij oude behuizing

Bij moderne harddisk dient je gewoon de sata en stroomkabel uit te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerst dit doen:

Duw de brede grijze IDE kabel vast aan de harddisk en moederbord en start de pc.

Ik snap alleen dit niet helemaal. Moet ik dit doen voordat ik dat apparaatje heb gekocht om te kijken of de kabels wel goed vast zitten? Hoe ik de harde schijf moet verwijderen snap ik denk ik wel. Dat lijkt me niet zo moeilijk.

EDIT:

Heb inmiddels de kast open gemaakt om te kijken of alles goed zat en dat zat het. Is er geen manier waarop ik kan kijken of me HDD werkt, voordat ik dat apparaatje koop. Iets met het BIOS of iets dergelijks?

aangepast door Lelt
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb inmiddels zo'n apparaatje aangesloten op de harde schijf. Iemand had nog zo'n ding liggen. Echter gaan er wel 2 lampjes branden op de stekker die ik in me harde schijf steek, maar de computer ziet niks. Doe ik iets fout of is ie gewoon echt stuk?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.