Ga naar inhoud

sommige USB-aansluitingen werken niet meer


Jive1

Aanbevolen berichten

Hey!

Sinds gisteren werken sommige van mijn USB-aansluitingen niet meer...

Op de twee ingangen vooraan aan mijn pc sluit ik normaal mijn printer aan en af en toe een USB-stick.

Sinds gisteren krijg ik geen reactie meer als ik die aansluit. Ik kan dus niet meer printen, noch mijn gsm aansluiten, noch bestanden via USB-stick opnemen...

Ik heb zowat alles wat ik kon vinden om dat op te lossen geprobeerd, maar niets helpt. Onder andere alle USB drivers opnieuw laten installeren, niets helpt. Ook systeemherstel naar enkele dagen geleden helpt niet....

Waar moet ik gaan zoeken om dat op te lossen?

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Indien onderstaande nog niet geprobeerd is.

Verwijder de eventueel aangesloten USB- apparaten.

Ga naar apparaatbeheer.

Dubbelklik op de usb controllers om ze allemaal te zien.

Klik de onderste aan met de rechter muisknop en kies voor installatie ongedaan maken.

Herhaal dit voor alle usb controllers.

Sluit het apparaatbeheer af en herstart de pc.

De usb drivers zullen opnieuw geinstalleerd worden en de poorten worden geinitialiseerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Nee hoor! Geen speciale activiteiten gedaan laatste weken, niets van open gehad, enkel een paar Win7 updates laten binnenkomen.

Trouwens die twee ingangen hebben tot gisteren perfect gewerkt....

Ik las ergens iets over een elektrische lading die kan uitgaan van de USB-aansluiting, en die intern een defect kan veroorzaken. Ik heb namelijk mijn smartphone gisteren via mijn pc geupdfated, en daarbij is even iets misgegaan, waardoor mijn smartphone even helemaal ontregeld scheen, en die kon ik alleen nog terug in orde krijgen door de kabel weg te nemen, en de batterij van de smartphone even te ontkoppelen. Maar daarvaan heb ik niet direct gevolgen menen vast te stellen aan mijn pc. Maar mogelijk is daar iets misgelopen, eveneens met mijn pc?

Greetz

Jive1

aangepast door Jive1
vervollediging
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Ik denk dat mijn smartphone de oorzaak is. Wanneer ik die nu op een andere pc aansluit krijg ik daar een bericht dat een stroompiek opgetreden is en deenergielimiet van de USB is overschreden. Ik zal dus wel even naar de herstelwinkel moeten vrees ik.... En inderdaad, soms ontkoppel ik USB-apparaten wel eens zonder eerst toelating gevraagd te hebben....

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Dag Jive1,

Hoe ver sta je met het oplossen van je probleem?

Als je binnen dit topic verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp afsluiten door een klik op de knop +Markeer als opgelost die je links onderaan kan terugvinden…zo blijft het voor iedereen overzichtelijk.

Uiteraard kan je in geval van nieuwe/andere problemen steeds weer een nieuw topic openen…:top:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Er is dus werkeleijk iets gebeurd met een ontlading intern in de pc...

Ik moet ermee naar de winkel om dat te laten herstellen, er moet echt een beschadiging zijn gebeurd aan de USB-kaart.

Ik ben er nog niet toe gekomen.

Voorlopig het onderwerp sluiten dus....

Greetz

Jive1

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.