Ga naar inhoud

Pc loopt willekeurig vast of uit


Dhr.Timmers

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

ik heb een probleem met mijn pc, sinds ongeveer een maand loopt mijn pc willekeurig vast ook het geluid blijft hangen er is dan geen andere oplossing dan de aan en uit knop 30 seconde in te houden om de pc te herstarten.

ik dacht dus dat het aan mijn videokaart lag aangezien de koeling een beetje versleten was dus heb deze vervangen, dit was dus niet het probleem.

daarna heb ik er een nieuwe voeding in gezet helaas hielp dit ook niet, windows 7 opnieuw geïnstalleerd en geupdate omdat ik ergens lag dat het ook aan de build van windows 7 kon liggen, helaas was dit ook niet het geval.

hierna kwam een vriend van mij met het idee om mijn RAM geheugen te testen, deze heb ik dus getest en was gewoon goed, heb ook elk ram plaatje een voor een getest en alles was ook goed maar heb hier wel iets ontdekt, origineel heb ik 3 gb aan RAM geheugen maar zolang ik 1,5 gb of minder gebruik aan werkgeheugen doet mijn pc het gewoon, crashed heel af en toe nog.

dacht dus dat het aan me ram lag, heb dus nieuwe ram gehaald maar helaas zolang er weer 3 gb aan ram in zit loopt hij tussen de 10 min en 3 uur vast.

ik durf te zeggen dat ik best wat van computers afweet maar dit is voor mij een raadsel.

Ik hoop dat er iemand is die hier een antwoord op weet.

Groetje Tim :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Met welk programma heb je het geheugen getest?

Download en installeer Speccy.

Tijdens de installatie heb je nu de mogelijkheid om Nederlands als taal te selecteren.

speccy.png

Als je niet wil dat Google Chrome op je pc als standaard webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan " Bestand - Publiceer Snapshot " en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht.

Wil je in woord en beeld zien hoe je een logje van Speccy maakt en plaatst kun je dat Hier lezen.

Ook Dit (KLIK) filmpje laat zien hoe je een Speccy-logje kan plakken in je antwoord.

Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://speccy.piriform.com/results/FoZzZqnnkBc3mLEHPD7MheG

ik heb mijn memory getest met memtest en Performance test

ik ben trouwens vergeten er bij te zeggen dat wanneer ik dat pc assesment programmaatje start hij vastloopt op het CPU deel met de 3 GB RAM maar bij de 1,5 GB Ram alles fijnloos doet

bedankt voor de reactie ik hoop dat u er wat mee kunt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download op de website van Western Digital WinDlg_124.zip

Het gedownloade bestand dien je uit te pakken met b.v. Winzip of WinRar.

In de uitgepakte map dubbelklik je op WinDlg.exe.

Als Windows Vista of Windows 7 gebruiker rechtsklik je op WinDlg.exe en kies Als administrator uitvoeren.

Zet een vinkje bij "I accept this License Agreement" en klik op Next.

Een venster opent waarin je harddisks worden weergegeven.

Rechtsklik op de gewenste harddisk en kies Run Diagnostics waarna volgend venster verschijnt.

diagnostics.png

Selecteer EXTENDED TEST en klik op Start.

Nu gaat deze tool je harddisk controleren, dit kan een hele tijd in beslag nemen

afhankelijk van de grootte van de harddisk.

Vermeld het resultaat van deze test in een volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.