Ga naar inhoud

muziek op pc afspelen op receivers in andere kamers


Anne Mercie

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat ik in het juiste forum mijn vraag stel. We hebben een nieuwe pc gekocht (HP alle in one Omni 27) met windows 7. We hebben in een andere kamer een Marantz receiver, aangesloten op internet. Die is uitgerust met Airplay. Daardoor zouden we dus via iTunes muziek moeten kunnen streamen, maar dat lukt ons niet.

We hebben dit dan ook gewoon via media Player geprobeerd en dan moet je een On line ID koppelen maar dit lukt ons dus ook niet. Ergens vergeten we iets of doen we iets verkeerd maar we weten niet wat.

Kan er iemand ons dit uitleggen (for dummies ! want we snappen er echt niets van en raken beetje gefrustreerd. Ook hadden we graag films die je via Itunes huurt / koopt kunnen afspelen (via dezelfde receiver) op TV.

Ik vind hier ook heel weinig van terug op internet ofwel stel ik steeds de verkeerde vraag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben niets van Apple. We hebben dus een gewone PC met Windows 7. Op onze marantz receiver hebben we die airplay geactiveerd. En dan lukt het dus niet. Moeten we nog iets doen ? Wat is die AirPort ?
Marantz AV 7005 - via de website van Marantz hebben we de airplay geactiveerd en dat ging allemaal goed.

Je moet uitvoeren wat in bericht 2 staat:

post-23245-1417705120,8796_thumb.jpg

Maar als je onderstaande door neemt zal het draadloos streamen via Airplay enkel lukken vanaf een Ipod, Iphone, Ipad? :hmmmm:

post-23245-1417705120,9014_thumb.jpg

Je voorversterker die is via LAN verbonden in een thuisnetwerk?

post-23245-1417705120,9334_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via deze link (klik erop) kan je de handleiding van je voorversterker downloaden indien je die niet hebt.

Op blz. 24 vindt je terug hoe je het apparaat aansluit op een thuisnetwerk.

Ook staat er de uitleg over hoe je alles moet instellen indien je router geen DHCP functie zou hebben met verwijzing naar de juiste blz. dus volg goed de handleiding.

Via deze link lees je meer over DHCP

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.