Ga naar inhoud

muziek op pc afspelen op receivers in andere kamers


Anne Mercie

Aanbevolen berichten

We kennen de handleiding ondertussen vanbuiten. Hebben alle stappen doorlopen maar geen idee hoe je dan je pc die versterker laat herkennen. Hoe moet je dat zoeken ? Mijn gsm vindt die direct maar dat is het enige toestel. We zullen in de loop van de week nogmaals die stappen doorlopen.

Ook over DHCP heb ik al vanalles opgezocht maar het zal wel aan mij liggen, maar ik weet nu nog altijd niet of die DHCP op de versterker moet in of uitgeschakeld zijn.

We hebben een verbinding met een ethernetkabel en de DHCP functie is uitgeschakeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je de handleiding al van buiten kent dan vrees ik dat je beter iemand die kennis heeft van netwerkinstellingen laat langs komen.

In de handleiding op blz. 24 staat vermeld dat je best DHCP gebruikt, jij hebt die uitstaan.

Indien je DHCP kan inschakelen moet dat ingeschakeld zijn, ook in je router.

Kan je niet beschikken over DHCP moet je de handleiding blz. 78 volgen om de instellingen manueel uit te voeren.

post-23245-1417705125,4681_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees het ook. We doen waarschijnlijk iets heel doms mis. We hadden gehoopt dat de man die onze PC is komen installeren, ons hiermee kon helpen maar die kende er spijtig genoeg niets van. Wist nog niet wat een receiver was.

Maar toch nog een vraagje: Moeten wij dan nog een router ergens zetten ? Of is dat onze wireless ? We hebben al zo'n switch (denk ik - waar we verschillende internetkabels kunnen insteken) maar dat is dan niet genoeg ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben alles gedaan maar onze media server is leeg, dus er zijn geen bestanden daar. Wat moeten we nu doen bij de media player ?

Sorry, maar nu kan ik niet meer volgen.

Heb je via je versterker internet, geraak je dus in een netwerk?

Indien je op bovenstaande geen antwoord kan geven zal je toch iemand moeten raadplegen die kennis heeft van netwerken en die de instellingen dus bij jouw thuis uitvoert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien druk ik mij verkeerd uit. Mijn versterker is aangesloten op internet. En ik heb een pc. Ik dacht gewoon (omdat iedereen het heeft over een thuisnetwerk) dat je dus uw versterker moet aansluiten daarop (of zoiets). Het feit is als ik lees over media player, dat je dan ergens kan aanklikken "afspelen met" en dat je dan die versterker zou moeten kunnen aanklikken. Dus gedaan zoals hieronder beschreven. Maar als we afspelen met aanklikken staat daar niets. We moeten toch onze versterker door onze PC laten "herkennen". Of hoe zeg je zoiets?

[h=2]Streaming inschakelen[/h] Op uw computer moeten eerst geschikte afspeelapparaten op het netwerk zijn gedetecteerd voordat u met Afspelen met media kunt gaan streamen. Dat betekent dat mediastreaming ingeschakeld moet zijn, als dat al niet zo was. Als u mediastreaming wilt inschakelen op uw thuisnetwerk in Windows Media Player, doet u het volgende:

  • Klik op de knop Start4f6cbd09-148c-4dd8-b1f2-48f232a2fd33_818.jpg, klik op Alle programma's en klik op Windows Media Player.
    Als Media Player al is geopend en de modus Nu afspelen is geactiveerd, klikt u op de knop Schakelen naar bibliotheek0c578316-e144-469c-8ff0-8410564c5575_140.jpg rechtsboven in Media Player.
  • Klik op Stream en klik vervolgens op Streaming van media voor thuisgebruik inschakelen.
    Als streaming al is ingeschakeld is de optie Streaming van media voor thuisgebruik inschakelen niet beschikbaar in het menu Stream.
  • Klik in Opties voor mediastreaming op Mediastreaming inschakelen. 18abb370-ac1e-4b6b-b663-e028a75bf05b_48.jpgAls u om het beheerderswachtwoord of een bevestiging wordt gevraagd, typt u het wachtwoord of een bevestiging.
  • Klik op OK.

Zie Uw media naar apparaten en computer streamen met behulp van Windows Media Player voor informatie over het gebruik van mediastreaming.

Naar boven

[h=2]Afspelen met gebruiken in Windows Media Player[/h] In Windows Media Player is het eenvoudig om uw media te beheren, items te zoeken die u wilt afspelen en Afspelen met te openen. Voer de volgende stappen uit om items te selecteren die u wilt afspelen:

  • Klik op de knop Start4f6cbd09-148c-4dd8-b1f2-48f232a2fd33_818.jpg, klik op Alle programma's en klik op Windows Media Player.
    Als Media Player al is geopend en de modus Nu afspelen is geactiveerd, klikt u op de knop Schakelen naar bibliotheek0c578316-e144-469c-8ff0-8410564c5575_140.jpg rechtsboven in Media Player.
  • Als het lijstvenster is gesloten of de tabbladen Branden of Synchroniseren worden weergegeven, klikt u op het tabblad Afspelen.
  • Zoek de items op die u wilt afspelen in de Player-bibliotheek en sleep die items van het detailvenster naar het lijstvenster.
  • Klik op de knop Afspelen met9c29d254-22af-4e68-95e2-13e67127a70b_52.jpg boven aan het lijstvenster, klik op het apparaat in uw netwerk dat de media gaat ontvangen.
  • Gebruik in het dialoogvenster Afspelen met de afspeelknoppen om de mediastream af te spelen, te onderbreken, te stoppen en naar het volgende of vorige item in de lijst te springen.
    Zie Aan de slag met Windows Media Player voor meer informatie over het tabblad Afspelen, het lijstvenster en de afspeelknoppen.

Naar boven

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.